Nieuws

Promotie bezoekersmonitor: zo doen deze ondernemers het!

De monitor bezoekersdrukte staat alweer een maand live. In die maand heeft de monitor behoorlijk wat media-aandacht gehad. Positieve uitkomst daarvan is dat de kaart is nu ook al op meer dan 100 websites is geplaatst. Verder raadplegen dagelijks gemiddeld 5.000 inwoners of bezoekers van Gelderland de bezoekersmonitor. Maar hoe wordt de monitor bezoekersdrukte door ondernemers onder de aandacht gebracht bij gasten of bezoekers op locatie? Om hier achter te komen hebben we twee ondernemers uit de toeristische sector een paar korte vragen gesteld.

Interview met Maarten Jansen – Landal Miggelenberg

Wat is de meerwaarde van het plaatsen van de monitor aan de front office?
We kunnen gasten nu nog beter informeren over de drukte bij een attractie. Gasten die liever niet de drukte opzoeken kunnen hun plannen wijzigen en nog meer drukte op de betreffende toeristische trekpleister wordt op dat moment voorkomen. Een win-win situatie.

Hoe attenderen jullie de bezoekers op de monitor?
Via onze Landal app staat bij iedere attractie de link naar de monitor. Ook gebruiken wij de monitor als gasten aan de balie informeren hoe druk het is bij een bepaalde attractie.

Wat krijgen jullie terug van bezoekers?
Gasten ervaren het als erg prettig en gaan nog beter geïnformeerd op pad.

Hebben jullie nog tips? Voor ons, maar ook voor andere toeristische organisaties.
Wellicht een mooie uitnodigende poster drukken met een QR-code die verwijst naar de monitor om het nog meer zichtbaar te maken. Wellicht kunnen attracties bij een herdruk van hun folder ook verwijzen naar de monitor met een QR-code.

Deze laatste tip van Maarten is gelijk tot uitvoer gebracht. Hieronder kun je gelijk de poster met QR-code voor jouw gebied downloaden.

Interview met Judith van den Hoek – Camping de Hertshoorn

Wat is de meerwaarde van het gebruiken van de monitor in jullie communicatie?
Gasten vinden het in deze coronatijden heel fijn om te weten of zij ergens “verantwoord” naar toe kunnen gaan. Omdat wij het bezoek aan de receptie willen beperken (i.v.m. corona) is dit een ideale manier om de gast dit zelf te laten bepalen/bekijken.

Hoe attenderen jullie de bezoekers op de monitor?
Wij hebben deze monitor op onze website bij “omgeving” geplaatst en wilde deze eigenlijk ook nog op ons informatiekanaal plaatsen. Omdat er een zoekbalk is, kunnen gasten dit natuurlijk niet op het infokanaal aangeven. Onze gasten krijgen bij aankomst uiteraard informatie mee, waaronder een informatieblad met de openingstijden, wifi etc. Op dit informatieblad hebben wij de link toegevoegd naar de website/bezoekersmonitor. Op ons infokanaal hebben wij deze link ook benoemd.

Wat krijgen jullie terug van bezoekers?
Bij de receptie zelf krijgen wij hier niet heel veel over te horen. Onze gasten krijgen na hun verblijf een enquête, voor de website scoren wij een 8,1.

Hebben jullie nog tips? Voor ons, maar ook voor andere toeristische organisaties.
Vanwege corona is het seizoen natuurlijk anders dan anders. Zeker voor de recepties raden wij aan om de gasten te attenderen op de bezoekersmonitor. Daarnaast adviseren wij de gasten wel eerst op de website te kijken, het is heel fijn dat jullie deze informatie hebben toegevoegd!

Gerelateerde berichten

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Drukte weten? Drukte meten!
    Nieuws

    Drukte weten? Drukte meten!

  • BBB-Kamerlid Henk Vermeer neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst
    Nieuws

    BBB-Kamerlid Henk Vermeer neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst