Nieuws

Drukte weten? Drukte meten!

Op veel bestemmingen wordt momenteel hard gewerkt aan bestemmingsmanagement: hoe kan er nu én in de toekomst de juiste balans worden bereikt? Een belangrijke stap hiervoor is het meten van bezoek en eventuele drukte op de desbetreffende bestemmingen, maar wat zijn daar eigenlijk de mogelijkheden voor? Voor de recent verschenen nieuwe editie van het jaarlijkse NRIT trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd schreven we er in samenwerking met HZ Kenniscentrum Kusttoerisme er een uitgebreid artikel over.

Dit artikel licht één van deze mogelijkheden, het meten van drukte aan de hand van GPS-gegevens, uitgebreid toe met enerzijds aandacht voor de wijze van dataverzameling en anderzijds een aantal succesvolle én minder succesvolle praktijkcases in Nederland. Lees het volledige artikel hier.

Pim Nouwens

Market Intelligence Analist

Dat old-school met je fingerspitzengefühl aan de gang heeft natuurlijk wel wat, maar met al die data die tegenwoordig beschikbaar is. Dan is het toch ook wel heel interessant om daar onderbouwde keuzes mee te maken. En al die kennis en inzichten probeer ik te leveren aan collega's, gemeentes en toeristisch bedrijfsleven in onze regio's.

Gerelateerde berichten

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • BBB-Kamerlid Henk Vermeer neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst
    Nieuws

    BBB-Kamerlid Henk Vermeer neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst

  • GroenLinks-PvdA-Kamerlid Lisa Westerveld neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst
    Nieuws

    GroenLinks-PvdA-Kamerlid Lisa Westerveld neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst