Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van de customer journey waarmee de focus ligt op inspiratie en oriëntatie. Dit doen we door de inzet van storytelling. Hierbij staat de bezoeker centraal (segmentatie via de Leefstijlvinder). De landelijke awareness campagne sluit aan op de gebied specifieke campagnes (themacampagnes).
De maand september staat in het teken van de rijke geschiedenis van de regio Arnhem:
Wat in de regio Arnhem inmiddels meer dan 75 jaar geleden is gebeurd tijdens de Tweede Wereldoorlog heeft sterk de regio beïnvloed, en heeft nationaal en internationaal betekenis gekregen in de vorming van ons begrip van essentiële waarden als vrijheid.
Centraal in deze campagne staat:
- WOII, musea, the liberation route en vrijheid.
- Nieuwe Airborne wandelroutes. Leerzaam, in een prachtige omgeving en gezond. Wandelen is immens populair, deze routes zijn nieuw.
- We maken binnen de campagne de verbinding met overnachtingsmogelijkheden en horeca om de consument te verleiden voor een langer verblijf.