Projecten & Campagnes

Samen zetten wij ons in voor bezoekers, die langer verblijven, meer uitgeven en die nog een keer terugkomen. Met de ambitie om het toeristisch marktaandeel van de regio’s in het algemeen – en dat van de diverse deelgebieden in het bijzonder – te vergroten. Nationaal en internationaal promoten we onze regio’s én onze partners in vele projecten en campagnes. Bekijk hier het overzicht.

 

Campagnes in 2021

Toeristische bewegwijzering

Of het er nu een paar zijn of een hele hoop, elke gemeente heeft toeristische ondernemers. Om bezoekers die met de auto naar hun bestemming komen goed te begeleiden in het verkeer, leggen wij toeristische bewegwijzering aan binnen gemeenten. Dit zijn de bekende bruine bordjes. In bijna heel Europa en in onder andere Australië en…

Lees meer

Aanleg wandelnetwerken gemeente Zevenaar, Overbetuwe, Druten en Lingewaard

Op het wandelnetwerk Nijmegen Zuid na kent de regio Arnhem Nijmegen nog geen wandelnetwerken. En dat terwijl wandelen enorm populair is en door corona verder in populariteit toeneemt (Onderzoek Stichting Wandelnetwerk, 2020). Daarom zijn wij samen met de gemeenten Zevenaar, Overbetuwe, Druten en Lingewaard gestart met de aanleg van wandelnetwerken. De wandelnetwerken zijn overzichtelijk, gebruiksvriendelijk…

Lees meer

Upgrade van het fietsroutenetwerk regio Arnhem Nijmegen

Omdat fietsen steeds populairder wordt en we bezoekers willen stimuleren om in onze regio te komen fietsen zijn wij bezig met een upgrade van het fietsroutenetwerk. In samenwerking met de provincie Gelderland en 14 deelnemende gemeenten binnen het werkgebied van het Routebureau Arnhem Nijmegen, brengen we de kwaliteit van het fietsroutenetwerk op een hoger niveau….

Lees meer

Beheer en onderhoud van het fietsnetwerk

Het fietsknooppuntennetwerk is dynamisch en aan verandering onderhevig. Om fietsers het hele jaar door een optimale fietservaring te kunnen bieden, beheert en onderhoudt ons Routebureau Arnhem Nijmegen het netwerk. Wij voeren regelmatig controles uit om inzichtelijk te maken of alle bebording overal nog aanwezig is, of deze nog kloppend is en of de borden schoon…

Lees meer

Themacampagne: ultiem ontspannen in het Rijk van Nijmegen

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Themacampagne: ontdek de parels van het Rijk van Nijmegen

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Themacampagne: 48 uur in de regio Arnhem

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Themacampagne: op ontdekking in de regio Arnhem

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Slag om Arnhem wandelroutes

De Airborne Region heeft Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) en Liberation Route Europe (LRE) opdracht gegeven voor het digitaal ontsluiten en vermarkten van (bestaande) routes over de Slag om Arnhem /WOII geschiedenis alsmede het aantakken van de Airborne Region aan de hoofdroute (Hiking Trail)  van Liberation Route Europe. De Airborne Region vormt een interessante bestemming…

Lees meer

Gelderse streken: ultiem ontspannen in het Rijk van Nijmegen

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

Gelderse streken: duik in het historisch verleden van het Rijk van Nijmegen

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

Gelderse streken: ontdek de rijke geschiedenis van regio Arnhem

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

Gelderse streken: eropuit in de groene regio Arnhem

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

LandGOEDfestival

Vijf gemeenten op de Veluwezoom (Arnhem, Renkum, Rheden, Rozendaal en Wageningen) werken met elkaar samen om de landgoederenzoom Gelders Arcadië meer bekend te maken bij toerist en eigen inwoner. In Gelders Arcadië bevinden zich 110 kastelen, buitenplaatsen en landgoederen, waarvan er verscheidene voor bezoekers zijn opengesteld. De vijf samenwerkende gemeenten beogen voorts met bijzondere theater-…

Lees meer

Grensoverschrijdende productontwikkeling Hanzesteden

Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio werken samen om de Hanze op de kaart te zetten. In de lead zijn de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, en Niederrhein Tourismus. Het gezamenlijke doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Er wordt bijvoorbeeld een fietsroute langs alle Hanzesteden ontwikkeld. Maar…

Lees meer

Duitse marktbewerking met Das Andere Holland

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op…

Lees meer

Volg ons

Via LinkedIn