Start met Google analytics: Tips voor de toeristische ondernemer!

Data, data, en nog meer data. Je kunt er bijna niet meer omheen. We meten online tegenwoordig bijna alles. In ieder geval alles wat mag zonder dat we inbreuk maken op iemand zijn privacy. Dat zijn natuurlijk handige inzichten als toeristische ondernemer. Want waar zijn potentiële bezoekers naar op zoek? Wie bezoekt jouw website en met welk doel? In dit artikel help ik je op weg wanneer je nog niet of pas net gestart bent met Google Analytics. Ik start met de belangrijkste tips en daarna staat per categorie uitgelegd wat eventueel voor jouw locatie interessante data is. 

De 5 belangrijkste inzichten als toeristische ondernemer

  1. Bekijk waar je bezoekers vandaan komen en speel hierop in. Heb je bijvoorbeeld veel online bezoekers uit Duitsland? Maak dan ook een Duitstalige website.

Jomy de Fretes

Online & Data Marketeer

De online wereld verandert continu. Wat vandaag de online bezoeker aanspreekt, kan morgen weer iets anders zijn. Als Online & Data Marketeer wil ik deze bezoekers er online van overtuigen hoe leuk onze regio’s zijn. Dagelijks houd ik mij bezig met onze online campagnes & omgevingen, relevante marketingdata en online ontwikkelingen.

Gerelateerde berichten

  • Training: hoe ontvang je bezoekers in coronatijd?
    Training

    Training: hoe ontvang je bezoekers in coronatijd?

  • Hoe maak je een arrangement? Werk samen aan herstel!
    Tips & Tricks

    Hoe maak je een arrangement? Werk samen aan herstel!

  • Training: alles over toeristisch Barneveld
    Training

    Training: alles over toeristisch Barneveld