Jaarverslag 2018

Dit jaarverslag bevat de jaarrekening 2018 van Stichting RBT Arnhem Nijmegen Veluwe en de jaarrekening RBT KAN B.V. (per 1 januari 2019 Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen B.V.)

Ons jaarverslag geeft zowel financieel als inhoudelijk een duidelijk beeld van onze ondernomen activiteiten op het gebied van destinatiemanagement, -ontwikkeling en -marketing. Zo lees je onder andere alles over de belangrijkste toeristische trends en ontwikkelingen in onze regio, onze deelname aan de travel trade beurzen en events, de trainingen en workshops die wij georganiseerd hebben voor onze partners, de vele projecten en campagnes die we in 2018 weer gerealiseerd hebben en onze activiteiten op de zakelijke en de buitenlandse markten.

Bekijk het online jaarverslag hier

Herre Dijkema

Directeur

Lang is toerisme bekeken vanuit de bijdrage die het levert aan de (regionale) economie. Gelukkig ziet men inmiddels dat toerisme ook bijdraagt aan werkgelegenheid, leefbaarheid, mobiliteit en duurzaamheid: bezoekers kunnen ervoor zorgen dat een winkel openblijft in het dorp of er werkgelegenheid is in de regio. Toerisme is dus een belangrijk middel om regionale doelen te bereiken en dat lukt alleen als bedrijven, overheden en wij samenwerken aan een sterk imago van de regio’s en een match maken tussen de vraag van de bezoekers en het toeristisch aanbod. Ik verbind daarbij het belang van partijen aan regionale doelen, ondersteun en adviseer partners met de kennis die wij bezitten.