Nieuws

Resultaten themacampagne ‘Op ontdekking in de regio Arnhem’

Op ontdekking in de regio Arnhem! Met deze themacampagne inspireerden we de Harmoniezoekers om de leukste uitjes te komen ontdekken. Centraal stond de unieke combinatie van topattracties en een prachtige natuurlijke omgeving.

Coronamaatregelen
Bij de start van de campagne in maart was Nederland nog steeds in lockdown. Maar er was wel zicht op een zomer waar een stuk meer mogelijk zou zijn, een elk geval qua binnenlandse activiteiten. De eerste echte versoepelingen zijn halverwege mei doorgevoerd.

Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema centraal stond. Hierdoor heeft de themacampagne van geprofiteerd, want er is veel externe media-aandacht geweest voor de regio Arnhem. Door ook de eigen kanalen van Visit Arnhem in te zetten hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren voor een leuk dagje of weekendje uit. In verband met de lockdown zijn de meeste campagne uitingen pas vanaf halverwege mei ingezet. De looptijd is daardoor ook verlengt naar medio juli (i.p.v. eind mei).

Media inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht bij Vriendin (print en online), 100%NL (print en online) en DagjeWeg.NL. Daarnaast is er vanaf 25 mei een radiocommercial uitgezonden op Sky Radio en de regionale radiozenders. Uiteraard is er ook een grote social media campagne opgezet en tot slot zijn er verschillende free publicity uitingen geweest in o.a. ANWB, Max magazine en de Vrije Tijds Krant.

Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al ruim 6,3 miljoen mensen bereikt! Ondanks de situatie hebben we daarboven op nog eens ruim 3,1 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoekje aan de regio Arnhem middels de themacampagne. Het grootste deel is bereikt via het netwerk DagjeWeg.NL met als doel zoveel mogelijk traffic naar de campagnepagina op visitarnhem.com. En dat is gelukt. Met bijna 11.000 paginaweergaven en ruim 7.000 unieke bezoekers hebben meer bezoek getrokken dan verwacht. Maar ook social media en de print-uitingen van Vriendin en 100%NL hebben voor een flink bereik gezorgd.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Nieuwe drukwerken in 2024
    Nieuws

    Nieuwe drukwerken in 2024

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt

    Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt