Nieuws

Resultaten themacampagne ’48 uur in de regio Arnhem’

In het najaar van 2021 hebben we met de themacampagne ’48 uur in de regio Arnhem’ de Inzichtzoekers geïnspireerd om een weekendje (cultureel) regio Arnhem te komen ontdekken.

De herfst is een heerlijke tijd om er even tussenuit te gaan! De stad staat bekend om de vele musea die het rijk is (en shoppen natuurlijk!). En op een kleine afstand vind je ruimte en rust in de wijde omgeving. Ideale ingrediënten voor een weekendje weg in de regio Arnhem!

Campagne
Met de themacampagne zijn we aangesloten op de Gelderse streken campagne waar hetzelfde thema, doelgroep en timing centraal stond. Hier heeft de themacampagne van geprofiteerd, want er is veel media-aandacht geweest voor de regio Arnhem in die periode. Door ook de eigen kanalen van Visit Arnhem in te zetten en aanvullende externe media-inkoop te doen, hebben we de doelgroep optimaal kunnen inspireren voor een weekendje (of langer) weg. In de campagneperiode hadden we gelukkig niet te maken gehad met beperkingen ivm Corona-maatregelen. Op 26 november gold het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven, vijf dagen voor de afloop van de campagne. Alle uitingen waren toen al lang verschenen.

Media inzet
Voor de themacampagne is ruimte ingekocht bij Landleven (print en online), Columbus (print en online), NS SPOOR en Zin (print en online). Uiteraard is er ook een grote social media campagne opgezet en tot slot zijn er verschillende free publicity uitingen geweest in o.a. ANWB, Touractief, Vriendin en de Vrijetijdskrant.

Resultaten
Met de Gelderse streken campagne waren al ruim 2,5 miljoen mensen bereikt! Met de themacampagne hebben we nog eens ruim 2,4 miljoen personen geïnspireerd voor een bezoekje aan de regio Arnhem. Opvallend is het hoge aantal mensen die de campagnepagina op visitarnhem.com hebben bezocht. Ruim 15.000 bezoeken en 11.592 unieke bezoekers (doelstelling 4.000 bezoekers). Dat is boven verwachting en heeft te maken met een grote campagne met DPG die veel traffic heeft gegenereerd.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Nieuwe drukwerken in 2024
    Nieuws

    Nieuwe drukwerken in 2024

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt

    Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt