Nieuws

Resultaten ‘Kom wandelen in de Gelderse streken’

Het najaar is dé periode om Rivierenland, de Veluwe, Achterhoek, de Regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen al wandelend te leren kennen. Als de bladeren aan de bomen kleuren van frisgroen naar goudgeel, verandert het landschap van de kleurrijke zomer naar het goud van de herfst. Door middel van de cross-mediale campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… kom wandelen in de Gelderse streken!´ inspireren wij de (potentiële) bezoeker van de Gelderse streken om te komen wandelen in onze prachtige regio´s.

De campagne

Het doel van de campagne was om de doelgroep kennis te laten maken met het moois wat Gelderland te bieden heeft. De Gelderse streken hebben een breed scala aan bijzondere wandelgebieden en -routes, dus er valt nog veel te ontdekken. Een uitgebreide toelichting van de campagne vind je hier.

Resultaten

Fotowedstrijd MyAlbum

Dat de Gelderse streken prachtige wandelroutes hebben, dat is al gebleken. Maar daarnaast zien steeds meer mensen dat de Gelderse streken bij uitstek geschikt zijn om vast te leggen. Daar moeten we natuurlijk op inspelen. Dit najaar organiseerden de Gelderse streken in samenwerking met MyAlbum een fotowedstrijd. De boodschap luidde: ‘Maak de mooiste herfstfoto in de Gelderse streken’. Op verschillende kanalen is deze fotowedstrijd gepromoot.

Social media

Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bereik van ruim 3.608.953 opgeleverd. Er is campagne gevoerd voor het aanjagen van traffic naar de fotowedstrijd en verschillende posts met links naar de partneralbums.

Bannering

Via Google search en display (bannering) is campagne gevoerd om traffic naar de wandelcontent te leiden. Dit heeft geresulteerd in ruim 43.164 vertoningen en meer dan 1.214 klikken naar geldersestreken.nl.

Radio

Tijdens de campagne ‘Kom wandelen in de Gelderse streken’ hebben de Gelderse streken radiocommercials en tag-ons op nationale en regionale zenders ingezet. Gericht op de doelgroep betrof het de zenders 100% NL, NPO Radio 1, Sky Radio en daarnaast alle dertien regionale zenders, zodat ook daar sprake was van landelijke dekking. Dit heeft uiteindelijk een totaal bereik van 3.989.583 opgeleverd.

Klik hier voor de volledige evaluatie.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Resultaten themacampagne ‘Duik in het Groen’
    Nieuws

    Resultaten themacampagne ‘Duik in het Groen’

  • Resultaten themacampagne ‘Kinderpret in de regio Arnhem’
    Nieuws

    Resultaten themacampagne ‘Kinderpret in de regio Arnhem’

  • Monitor bezoekersdrukte herdenkingsperiode Airborne Region
    Persbericht

    Monitor bezoekersdrukte herdenkingsperiode Airborne Region