Nieuws

Resultaten ‘Groot Gelders Avontuur’

Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. In de zomer is daarom de kidscampagne ‘Groot Gelders Avontuur’ gelanceerd. Een campagne die (potentiële) bezoekers moet inspireren erop uit te gaan in de Gelderse streken (Veluwe, regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) en er de meest coole attracties, spannende kastelen en uitdagende klimbossen te ontdekken.

De campagne
Met ‘Groot Gelders Avontuur´ inspireerden wij de bezoeker om eropuit te gaan met de kinderen. Binnen de campagne draaide alles om een ‘bucketlist’ met dingen die je als kind moet weten als je de attracties in de Gelderse streken gaat bezoeken. De belevingswereld van het kind vormt het uitgangspunt, aangezien zij de belangrijkste beïnvloeders zijn van het dagje uit.

Resultaten
Met de campagne hebben we 3.095.902 mensen bereikt!

Samenwerking Blink

  • Publicaties in blad en online
    In de uitgaven Wild van Freek en National Geographic Junior vond de lezer dé Gelderse streken bucketlist en riepen we ze op om mee te gaan op Groot Gelders Avontuur via grootgeldersavontuur.nl
  • Op de speciale landingspagina vond je de uitgebreide bucketlisten van alle attracties en kon je meedoen aan een winactie om een van de influencers te ontmoeten én samen de Gelderse streken te ontdekken.
  • Samen met de winnaars zijn drie influencers op pad gegaan om coole dingen te ondernemen.
  • Uit de meet & greet sessies op locatie kozen wij ‘testimonials’. Om ook de ouders te bereiken met de boodschap maakten we een tien seconde (niet wegklikbare) pre-roll’s die we uitzonden op NPO start.

Bannering
Via Google search en display (bannering) is campagne gevoerd om traffic naar de kindercontent te leiden. Dit heeft geresulteerd in ruim 12 miljoen vertoningen en meer dan 55.000 klikken naar geldersestreken.nl.

Social media
Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bereik van ruim 900.000 opgeleverd. Er is campagne gevoerd voor het aanjagen van traffic naar de bucketlisten (doelgroep kinderen) en een campagne met de pre roll’s gericht op (groot)ouders.

Radio
Tijdens de campagne ‘Ga je mee op Groot Gelders Avontuur?’ hebben de Gelderse streken radiocommercials en tag-ons op nationale en regionale zenders ingezet. Gericht op de doelgroep betrof het de zenders NPO3 FM, Q-music en Sky Radio en daarnaast alle dertien regionale zenders, zodat ook daar sprake was van landelijke dekking. Dit heeft uiteindelijk een totaal bereik van 936.738 opgeleverd.

Klik hier voor de volledige evaluatie.

 

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Toon van Asseldonk en Bea Schouten treden toe tot de Raad van Toezicht van Veluwe Arnhem Nijmegen

    Toon van Asseldonk en Bea Schouten treden toe tot de Raad van Toezicht van Veluwe Arnhem Nijmegen

  • Nieuwe inzichten in de Duitse toerist
    Nieuws

    Nieuwe inzichten in de Duitse toerist

  • 7 tips voor de inzet van Ads tijdens de feestdagen
    Tips & Tricks

    7 tips voor de inzet van Ads tijdens de feestdagen