Nieuws

Bekijk ons partnermagazine 2019

Afgelopen week hebben we het Visit Arnhem Nijmegen partnermagazine van 2019 uitgebracht. Dit magazine geeft toelichting op onze strategie en marketingactiviteiten, onze speerpunten en belangrijke ontwikkelingen in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen. We blikken terug op de afgelopen periode en kijken vooruit naar het komende jaar.

September is van oudsher de maand dat we in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen stilstaan bij Operatie Market Garden en de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog. Naast de herdenkingen vieren we ook dat we in vrijheid leven. In 2019 is het 75 jaar geleden dat Operatie Market Garden plaatsvond en dus zijn er extra veel activiteiten georganiseerd.
Visit Arnhem Nijmegen is een van de initiatiefnemers van Gelderland Herdenkt: het samenhangende programma voor de hele provincie Gelderland in het kader van het herdenken en vieren van de vrijheid. In de uitvoering zijn we ook actief, bijvoorbeeld met de website gelderlandherdenkt.nl en een programma gericht op de buitenlandse reisindustrie. We verwachten extra veel bezoekers uit binnen- en buitenland voor de herdenkingen en andere activiteiten: dat is meteen een goede aanleiding om onze regio’s beter te leren kennen en de verscheidenheid aan natuur, cultuur en erfgoed te ervaren.

De afgelopen maanden richtten de gemeenten in de regio’s zich bewust en meer op een intensievere samenwerking. De gedachte daarachter is dat de gemeenten samen sterker zijn dan apart. Wij juichen deze ontwikkelingen toe, omdat we ook kansen zien om de regio op toeristisch-recreatief vlak beter op de kaart te zetten als er meer samengewerkt wordt. Wij hebben het initiatief genomen om met gemeenten, ondernemers en experts een nieuwe visie op toerisme en recreatie op de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen te ontwikkelen die volgens planning aan het eind van 2019 opgeleverd gaat worden. Onze verwachting is dat we met deze visie richting geven aan waar de regio met toerisme en recreatie naartoe wil, inclusief meer concrete doelen en gewenste resultaten. Het is niet alleen goed om een nieuwe visie te hebben, maar ook pure noodzaak: uit de in opdracht van Visit Arnhem Nijmegen uitgevoerde toeristisch recreatieve monitor blijkt ook dat er keuzes gemaakt moeten gaan worden, wil de regio (blijven) profiteren van de groei van buitenlandse en binnenlandse bezoekers.

Lees het Visit Arnhem Nijmegen partnermagazine hier

Download het Visit Arnhem Nijmegen partnermagazine

Herre Dijkema

Directeur

Lang is toerisme bekeken vanuit de bijdrage die het levert aan de (regionale) economie. Gelukkig ziet men inmiddels dat toerisme ook bijdraagt aan werkgelegenheid, leefbaarheid, mobiliteit en duurzaamheid: bezoekers kunnen ervoor zorgen dat een winkel openblijft in het dorp of er werkgelegenheid is in de regio. Toerisme is dus een belangrijk middel om regionale doelen te bereiken en dat lukt alleen als bedrijven, overheden en wij samenwerken aan een sterk imago van de regio’s en een match maken tussen de vraag van de bezoekers en het toeristisch aanbod. Ik verbind daarbij het belang van partijen aan regionale doelen, ondersteun en adviseer partners met de kennis die wij bezitten.

Gerelateerde berichten

  • Nieuwe drukwerken in 2024
    Nieuws

    Nieuwe drukwerken in 2024

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt

    Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt