Uit de regio

Toeristische sector kijkt uit naar Pasen

Toeristische sector kijkt uit naar Pasen

Mix van Nederlandse, Duitse en Belgische bezoekers verwacht

Regio Arnhem Nijmegen kijkt – samen met de toeristisch ondernemers – uit naar het aankomende paasweekeinde. Als het weer goed is, verwachten de toeristische bedrijven een flink aantal gasten uit binnen- en buitenland. Pasen is traditioneel het begin van het toeristenseizoen en de ondernemers spelen daar ook dit jaar goed op in. Nieuwe attracties zijn net klaar, verbouwingen zijn afgerond en nieuwe activiteiten zijn gestart. Hoewel het merendeel van de bezoekers afkomstig zal zijn uit eigen land, verwachten de ondernemers ook veel Duitse en Belgische bezoekers. Genieten van de natuur en er lekker op uit trekken, is favoriet bij de gasten.

Vakantiegangers

Herre Dijkema, directeur van Regio Arnhem Nijmegen, zegt: “Wij attenderen het publiek ieder jaar onder andere met onze campagne Gelderland levert je mooie streken op de aantrekkelijkheid van onze regio’s. We brengen de fiets- en wandelmogelijkheden onder de aandacht en bieden samen met de ondernemers prachtige producten aan om in onze regio’s van de vrije tijd te genieten. Het Paasweekeinde is dan het perfecte moment voor de opening van het toeristisch seizoen”.

Tal van hotels en vakantieparken verwachten een vrijwel volledige bezetting met Pasen. Ook de attractieparken en de horecagelegenheden maken zich op voor een druk weekend.

Nieuws van attractieparken

Burgers’ Zoo viert Tweede Paasdag met een gezonde brunch met dagverse streekproducten, om de families die op avontuur gaan een goede bodem te bieden. Het Openluchtmuseum heeft de Paaseieren al verstopt, volgens oude gewoonte van boeren om akkers vruchtbaar te maken. En ook Amusementspark Tivoli kijkt vol verwachting uit naar Pasen, hoewel het weer wel moet meewerken. Amusementspark Tivoli is immers een attractie voor gezinnen met kleinere kinderen.

Binnen- en buitenlandse gasten

Regio Arnhem Nijmegen en de toeristisch ondernemers presenteren zich ook op de Belgische en Duitse markt. De ondernemers zien het aantal boekingen uit deze landen stijgen. Maar ook vanuit eigen land is er een gestage toename van reserveringen.

Over Regio Arnhem Nijmegen

Regio Arnhem Nijmegen zet het Rijk van Nijmegen en de Regio Arnhem -in binnen- en buitenland – op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, dagjes uit, zakelijke bijeenkomsten en congressen. Dit doen zij in nauwe samenwerking met (toeristische) bedrijven uit de regio en gemeenten.

Rick van Zadelhoff

De bezoeker centraal, wat weten we van hem of haar en hoe kunnen wij er gezamenlijk voor zorgen dat we die bezoeker een zo positief mogelijke ervaring bieden. Hoe kunnen we de beste match maken tussen bezoekers en het aanbod dat we hebben, welk aanbod mist daar mogelijk nog en hoe kan dat worden gerealiseerd. Dat zijn de vragen die mij dagelijks inspireren en die ik graag samen met partners uit het gebied aan ga pakken.

Gerelateerde berichten

  • Merk ‘Betuwe, dijk van een landschap’ steeds meer zichtbaar
    Uit de regio

    Merk ‘Betuwe, dijk van een landschap’ steeds meer zichtbaar

  • Fietsroute ‘Water als wapen’ brengt onbekend deel historie WO II tot leven
    Uit de regio

    Fietsroute ‘Water als wapen’ brengt onbekend deel historie WO II tot leven

  • Nieuwe samenwerking van ruim 40 kastelen feestelijk gelanceerd
    Uit de regio

    Nieuwe samenwerking van ruim 40 kastelen feestelijk gelanceerd

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze partnerupdate.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Volg ons

Via LinkedIn