Nieuws

Steun voor de sector in de coronacrisis

De toeristische sector wordt hard geraakt door de maatregelen die genomen moeten worden om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. In de eerste en belangrijkste plaats wil ik daarom namens onze organisatie mijn betrokkenheid uitspreken bij alle ondernemingen en ondernemers die daar nu al de directe gevolgen van ondervinden.

Wij delen jullie zorgen over de ongekend zware en onzekere periode die we nu doormaken. Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten: wij slaan de handen ineen met de toeristische ondernemers, gemeenten, provincie en belangenorganisaties om de problematiek aan te kaarten, de impact zo goed mogelijk in beeld te brengen en steun te vragen om onze mooie sector overeind te houden. Zo proberen we samen met jullie de schade te beperken waar mogelijk en een snel herstel te bevorderen. We houden jullie op de hoogte van de concrete acties die we daarvoor in gang zetten.

Ik ben ongelofelijk trots op de mooie regio’s die wij onder de aandacht van bezoekers mogen brengen en ik ben ervan overtuigd dat we met de inzet van ons allen, bezoekers onze mooie regio’s ook weer weten te vinden als we dit allemaal achter de rug hebben. Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte in de komende, moeilijke periode. Weet dat wij – met de mogelijkheden die we hebben – elke dag in ons aller belang werken om er bovenop te komen met elkaar.

Campagnes en projecten
Met het zonnetje op de achtergrond wilden ook wij vol inspelen met acties en campagnes op het naderende toeristische seizoen.  In overleg met de betrokken partners hebben wij een aantal campagnes en acties uitgesteld. Online advertenties hebben wij geannuleerd, ingekochte media zoveel mogelijk uitgesteld en geschreven artikelen laten we nog even op de plank liggen.

De komende weken zetten wij wel in op het genereren van verkeer naar onze online kanalen. Voor nu hebben we daar de natuur en onze wandel- en fietsroutes prominent in de etalage gezet. Maar we zetten ook in op het inspireren van de potentiële bezoeker voor komst naar onze regio, volgende maand of later in het seizoen. En via onze social kanalen en leuke acties brengen wij de schoonheid van de regio gewoon digitaal naar de bezoeker toe.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en houden wij nauw contact met onze betrokken partners voor de latere lancering en voortzetting van onze campagnes en projecten.


Sluiting VVV winkels en informatiepunten
Wij hebben onze VVV locaties tot in ieder geval 6 april a.s. gesloten. Wij zetten de gezondheid van de bezoekers en onze medewerkers voorop en informeren bezoekers graag tijdelijk via andere communicatiekanalen.

Wij verwijzen voor informatie over vrijetijdsbesteding in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen naar www.visitnijmegen.com en www.visitarnhem.com.
Zoek je contact met één van onze VVV medewerkers, dan kan dit via e-mail op info@vvvnijmegen.nl of info@visitarnhem.com en telefonisch via 088 366 0250 (ma t/m vr tussen 08.30u en 17.00u).

Wij hopen uiteraard weer snel bezoekers in onze VVV winkels en informatiepunten te mogen verwelkomen.

Maatregelen Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen
Uiteraard volgen ook wij de adviezen van het RIVM op. Dit betekent dat wij:

  • evenementen en grotere bijeenkomsten verplaatsen, betrokken partners informeren wij persoonlijk.
  • zoveel mogelijk vanuit huis werken, met een minimale bezetting op ons kantoor in Elst:
  • onze interne en externe afspraken waar mogelijk via conference call voortzetten.

Je kunt ons gewoon de gehele werkweek bereiken via onze reguliere communicatiekanalen.

Heb je vragen over een van onze evenementen, acties, campagnes of projecten? Of wil je je zorgen graag delen met ons? Neem dan contact met ons op. We zijn gewoon via de reguliere communicatiekanalen bereikbaar.

Herre Dijkema

Directeur

Lang is toerisme bekeken vanuit de bijdrage die het levert aan de (regionale) economie. Gelukkig ziet men inmiddels dat toerisme ook bijdraagt aan werkgelegenheid, leefbaarheid, mobiliteit en duurzaamheid: bezoekers kunnen ervoor zorgen dat een winkel openblijft in het dorp of er werkgelegenheid is in de regio. Toerisme is dus een belangrijk middel om regionale doelen te bereiken en dat lukt alleen als bedrijven, overheden en wij samenwerken aan een sterk imago van de regio’s en een match maken tussen de vraag van de bezoekers en het toeristisch aanbod. Ik verbind daarbij het belang van partijen aan regionale doelen, ondersteun en adviseer partners met de kennis die wij bezitten.

Gerelateerde berichten

  • Ondernemen in coronatijd: Erik Kroon van SOS Events
    Nieuws

    Ondernemen in coronatijd: Erik Kroon van SOS Events

  • De Veluwe schittert in de nieuwe Gault & Millau Gids
    Persbericht

    De Veluwe schittert in de nieuwe Gault & Millau Gids

  • Ondernemen in coronatijd: Robert Wittenberg van Dudok
    Nieuws

    Ondernemen in coronatijd: Robert Wittenberg van Dudok