Nieuws

Together Arnhem/Nijmegen 2018

Together Arnhem/Nijmegen 2018

Een nieuw jaar met een nieuwe naam

De afgelopen maanden berichtte de media er veelvuldig over: het toerisme in Gelderland groeit. Onder andere dankzij de mooie zomer bleven veel mensen in Nederland om in eigen land vakantie te vieren. En dat was ook merkbaar in regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Parken, campings en hotels waren volgeboekt, maar ook de recreatieplassen, musea en andere dagattracties zagen de bezoekersaantallen stijgen. Naast kansen, brengt dit ook uitdagingen met zich mee. Op sommige toeristische plekken is het op bepaalde momenten erg druk. Daarom zetten wij in op kwaliteit in plaats van kwantiteit. We richten ons op bezoekers die meer besteden, die langer blijven en die terugkeren in de regio. Het uiteindelijke doel is dat de bezoeker van de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen ook bijdraagt aan leefbaarheid. Uiteraard is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Het vergt meer en diepgaande kennis van de (potentiële) bezoeker. En we vertellen je deze editie onder andere hoe we deze uitdaging aangaan.

Wie zijn deze bezoekers precies en welk type bezoeker is interessant in onze regio? Waar liggen de kansen, maar ook de bedreigingen? Juist met het perspectief op groei is het extra belangrijk om de leefbaarheid in het vizier te houden en onze pijlen te richten op duurzame groei, met aandacht voor de balans tussen recreatie en natuur en tussen bewoner en bezoeker. Ook in het nieuwe jaar steken we daarom veel tijd in onderzoek en kennisontwikkeling over marketing en toerisme. Daarnaast zetten wij ook ons brede netwerk aan partners in en zorgen we voor collectieve marketingactiviteiten.

We starten 2019 met een naamswijziging, meer passend bij onze veranderende rol in de markt. Na 15 jaar stopt de naam RBT KAN. Er is gekozen voor een nieuwe naam omdat RBT en KAN geen universele begrippen in de regio (meer) zijn. Vanaf 1 januari zetten wij de samenwerking voort vanuit Visit Arnhem Nijmegen B.V. Deze werkmaatschappij valt, samen met VisitVeluwe B.V. onder onze holding Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen B.V. Wij informeren je hier komende maand verder over.

Verder blikken wij in deze editie van Together terug op de activiteiten van afgelopen jaar en ook alvast vooruit naar het komende jaar. Maar voor nu sluiten wij 2018 vol energie af en maken wij ons klaar voor het nieuwe jaar met een volle agenda en kalender. Ik wens iedereen gezellige feestdagen en een voorspoedige start van een succesvol, toeristisch jaar.

Lees hier de Together

Marjolein van Doorne

Marketing manager

Ik geloof dat je samen meer bereikt dan alleen. Als marketing manager werk ik dagelijks met ons marketing team aan het op de kaart zetten van onze prachtige regio’s bij (potentiële) bezoekers. Kennis en kunde van de markt, de bezoeker en het marketingvak zijn mijn basis.

Gerelateerde berichten

  • Perspectief Hanzesteden 2020-2025
    Nieuws

    Perspectief Hanzesteden 2020-2025

  • Jaarplan en begroting 2020
    Nieuws

    Jaarplan en begroting 2020

  • Dit betekent voice search voor jouw SEO
    Tips & Tricks

    Dit betekent voice search voor jouw SEO

Volg ons

Via LinkedIn