Nieuws

Resultaten themacampagne ‘Winters genieten in regio Arnhem’

Laat je verrassen en kom een weekend winters genieten in de regio Arnhem.
Met deze themacampagne inspireerden we de Stijlzoekers om eens een winters bezoek te brengen aan de regio Arnhem.

Coronamaatregelen
In verband met de lockdown die gedurende de gehele campagneperiode in Nederland was, is de campagne in aangepaste vorm gevoerd. We hebben de doelgroep geïnspireerd voor later en ze alvast lekker weg laten dromen bij het vooruitzicht van een bezoek aan de prachtige regio. Ook hebben we extra ingezet op de activiteiten die nog wel mogelijk waren zoals winterwandelingen.

Campagne
Met de themacampagne zijn de eigen kanalen van Visit Arnhem ingezet, zoals de website en social media, en daarnaast is er ruimte ingekocht op het online platform van NRC.

Resultaten
Ondanks de situatie hebben we 575.000 personen geïnspireerd voor een bezoekje (op een later moment) aan de regio Arnhem. Ruim 450.000 daarvan zijn bereikt via NRC.nl en 111.000 via social media. Daarnaast is er speciaal voor Burgers’ Zoo een instagram story gepromoot wat bijna 800.000 impressies heeft opgeleverd.

NRC
Middel targetting op de kenmerken van de Stijlzoeker zijn de bezoekers van nrc.nl geconfronteerd met een banner die ze attendeerde op een inspirerend artikel over het beleven van de heerlijke winter in de regio Arnhem. Het is ruim 1.000 keer gelezen en ze bleven bijna 50 seconde op het artikel hangen. Ook de scrolldiepte was hoog (80%) wat betekent dat een heel groot deel van de lezers het artikel ook daadwerkelijk heeft uitgelezen.

Social media
Binnen de beperkte mogelijkheden in de winter ivm de maatregelen tegen de verspreiding van het corona-virus hebben we toch nog leuke posts kunnen inzetten met een totaal bereik van ruim 110.000.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Nieuwe drukwerken in 2024
    Nieuws

    Nieuwe drukwerken in 2024

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt

    Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt