Persbericht

OFFICIËLE OPENING CITYSTORE ARNHEM IN EUSEBIUSKERK

Op zaterdag 10 september 2022 opende Citystore Arnhem (voorheen VVV Visit Arnhem) eindelijk haar deuren in de Annakapel van de Eusebiuskerk. Het gloednieuwe concept van de Citystore zal naast de bekende informatiefunctie, bezoekers en bewoners inspireren met unieke verhalen over Arnhem en de regio. Met als doel bezoekers te motiveren langer in Arnhem en omgeving te verblijven of vaker terug te komen. Tevens zal deze inspirerende plek een belangrijke rol krijgen in de branding van Arnhem en de regio. Én dienen als cadeauwinkel met items van ontwerpers en ondernemers uit de stad en regio.

Hoewel de Citystore vanaf januari dit jaar al te bezoeken was als pop-up store, kunnen bezoekers vanaf het tweede weekend van september terecht in de geheel vernieuwde store. Het eigentijdse ruimtelijke ontwerp bestaat volledig uit staal en is ontworpen door Arnhems architectenbureau KRAFT architecten in samenwerking met studio met met. Beleving, inspiratie en de branding van Arnhem en de regio spelen in het ontwerp een belangrijke rol. In de in het oog springende constructie, die na sluitingstijd naar beneden beweegt om de Citystore af te sluiten, zijn voorbeelden van toonaangevende producten, innovaties, activiteiten en bedrijven te zien, uit Arnhem en omgeving.

Duurzaamheid
De opening van de Citystore viel samen met Open Monumentendag, waarvan het thema dit jaar ‘duurzaamheid’ is. Eén die feilloos aansluit bij de filosofie van de Citystore. Manager Tourist Information bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Silvijn van Pinxteren legt uit: “Alle producten uit Citystore Arnhem zijn duurzaam en met liefde en aandacht gemaakt. Met unieke items van ontwerpers uit de stad en omgeving, zoals Lenneke Wispelwey (keramiek), Siza (woonaccessoires), Fraenck (modeaccessoires) en Durs (bier). Bewoners en bezoekers kunnen bij ons terecht voor lokale stads- en streekproducten. Voor de lokale makers is het een mooie plek om hun producten te verkopen”.

Lideweij Bosman

Pr-adviseur

Alles draait om storytelling. Of dit nu gaat over PR, het schrijven van boeken of journalistieke teksten. Wat vertellen we over onszelf, en anderen over ons? En klopt dat beeld bij de kern van wie we zijn, wat we doen en waar we heen willen? Mijn taak is deze vragen te beantwoorden en te vormen tot een verhaal dat past en beklijft. Een taak die perfect past bij mijn nieuwsgierige aard.

Gerelateerde berichten

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023
    Persbericht

    BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023

  • Aantal verblijfsgasten stijgt eerst kwartaal met een kwart
    Persbericht

    Aantal verblijfsgasten stijgt eerst kwartaal met een kwart