Route Informatie

Eén van de meest ondernomen activiteiten tijdens een bezoek aan – of het spenderen van vrijetijd in – Gelderland is het maken van een wandeling of fietstocht (CVO, 2019). Dit is geen toeval; steeds meer Nederlanders kiezen voor een gezonde en actieve levensstijl wat zich ook terugvertaalt in een actievere vrijetijdsbesteding.

Maar wie is de routegebruiker, wat zoekt hij/zij tijdens het afleggen van een route en op welke manier kan de toeristische branche hierop inspelen? In dit document staan inzichten en cijfers die verder ingaan op deze vraagstukken en u een inzicht kunnen bieden voor de ontwikkeling van uw product of dienst.

Omar van Beek

Business Intelligence Marketeer

Al jaren werk ik in de toerisme & recreatie industrie en de vraag naar data-gedreven inzichten neemt jaarlijks toe. Inzichten die leiden tot betere bedrijfsbeslissingen die ervoor zorgen dat de juiste gast op het juiste moment bereikt wordt. De benodigde data om tot deze inzichten te komen is ook beschikbaar. Het moet echter nog wel op een gebruiksvriendelijke en leesbare manier samengebracht en gepresenteerd worden. Dit is waar ik me dagelijks mee bezig houd.

Gerelateerde berichten

  • Zomervakantie 2024 in cijfers

    Zomervakantie 2024 in cijfers

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024

  • Hoe gaat jouw doelgroep om met duurzaamheid?

    Hoe gaat jouw doelgroep om met duurzaamheid?