Nieuws

Succesvolle campagne #Mooidichtbij & #MijnVeluwe #MijnArnhem #MijnNijmegen

In verband met de Corona-maatregelen en het feit dat we veelal in pad gaan in eigen land, hebben wij in 2020 de campagne #Mooidichtbij & #MijnVeluwe #MijnArnhem #MijnNijmegen gelanceerd. In het concept doen we een appèl op de trots die we voelen voor de eigen streek. We plaatsen een vergelijking van een plek in de regio en een in het buitenland. Want dichtbij huis is het net zo mooi! En daarnaast hebben we Gelderse BN-ers gevraagd in een vlog te vertellen over zijn/haar mooiste stukje (onontdekt) Gelderland.

Gestart in de zomer
In de zomer van 2020 zijn we gestart voor alle drie de regio’s en dit heeft nog een vervolg gekregen in de herfst en winter. Met succes! Want alle drie de deelcampagnes zijn met boven verwachting goed resultaat afgesloten.
In totaal hebben we met de campagne 6.697.269 bereik gerealiseerd, de campagnepagina’s zijn heel goed bezocht en de bekende Nederlanders waren bereid om mee te werken. Daarnaast heeft de campagne goede persaandacht ontvangen.

Veluwe
Voor de Veluwe hebben we met de campagne in totaal ruim 2,7 miljoen mensen bereikt! Dit is exclusief het bereik wat daarnaast nog is gerealiseerd door de BN’ers. In de drie deelcampagnes, zomer, herfst en winter, zijn verschillende doelgroepen, aansluitend op de themacampagnes, met het concept benaderd. De campagnepagina’s zijn ook beter bezocht dan we hadden verwacht.

Regio Arnhem
De campagne voor de regio Arnhem heeft in de zomer ruim 925.000 en in de herfst ruim 1 miljoen mensen bereikt, dat maakt een totaal van bijna 2 miljoen. Ook hier is het bereik van de BN’ers niet meegeteld. De campagnepagina’s zijn ook boven verwachting goed bezocht met ruim 2.200 in de zomer en bijna 4.800 in de herfst.

Rijk van Nijmegen
De campagne voor het  Rijk van Nijmegen heeft het in de zomer uitzonderlijk goed gedaan, dat komt omdat deze drie weken langer heeft gelopen. Dat zien we ook terug in het bezoek op de campagnepagina. In de winter heeft deze campagne nog een vervolg gekregen. Vier weken slechts, daarom is het bereik lager maar in wel ver boven begroting. Het bezoek op de online pagina viel ook wat tegen, dit heeft waarschijnlijk te maken met de harde lockdown die vanaf medio december gold. De campagne heeft voor het Rijk van Nijmegen wel mooie free publicity opgeleverd bij Omroep Gelderland (ca. 300.000 mensen bereikt).

Vervolg 2021
In de eerste maanden van 2021 heeft deze campagne nog een vervolg gekregen met nieuwe #Mijn-video’s die zorgen voor exposure rondom de onontdekte en rustige gebieden van de Veluwe, regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen.

Bekijk alle vergelijkingen en resultaten in deze presentatie.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • The Times roept Nijmegen uit tot duurzame bestemming
    Nieuws

    The Times roept Nijmegen uit tot duurzame bestemming

  • Start 15-daagse Duitsland-booster voor toeristische ondernemers
    Nieuws

    Start 15-daagse Duitsland-booster voor toeristische ondernemers

  • Toerisme in Gelderland bijna terug op pre-corona niveau

    Toerisme in Gelderland bijna terug op pre-corona niveau