Nieuws

Resultaten ‘Vier de lente op de Veluwe’ campagne

Het is lente! Boek je vakantie naar de Veluwe, kom naar buiten ontdek de veelzijdigheid. Een campagne gericht op de Harmoniezoekers waarin de leukste uitjes en beste overnachtingsmogelijkheden uit de regio centraal stonden.

Impact Corona

Deze themacampagne was gepland in de maanden maart, april en mei. Wegens de Corona-omstandigheden hebben we deze campagne helaas halverwege maart on hold moeten zetten. In overleg met de partners is deze in de maand juni met een aangepaste boodschap hervat: ontdek de veelzijdige Veluwe.

Campagne

Het doel van de campagne was om de doelgroep Harmoniezoekers, kennis te laten maken met het aanbod wat de Veluwe te bieden heeft. Via verschillende kanalen zijn ze benaderd met de content. Naast de inzet van de eigen kanalen van Visit Veluwe, zoals de website en social media, zijn ook de platformen van DagjeWeg.NL en vriendin ingezet.

Resultaten
Ondanks de verschuiving en aanpassingen die we hebben moeten doen in verband met het Corona-virus heeft de campagne goede resultaten behaald. In totaal zijn er bijna 1,7 miljoen mensen bereikt.

DagjeWeg.NL
Op het populair platform DagjeWeg.NL heeft 6 weken lang een grote campagne gelopen. O.a. met grote afbeeldingen op de homepage, rest van de website en op diverse themapagina’s. Dat heeft geresulteerd in 509.206 views en bijna 7.000 mensen hebben een van de twee artikelen gelezen.

Vriendin
Ook platform Vriendin is ingezet, zowel in het magazine als op de website (vriendin.nl) hebben verschillende artikelen gestaan. Hierin hebben we de leukste uitjes en beste overnachtingsmogelijkheden in de etalage gezet. In totaal hebben we ruim 680.000 personen bereikt via Vriendin.

Social media
Ook op social media is er veel aandacht besteed aan de campagne. Dit heeft een totaal bereik van ruim 155.000 opgeleverd. Er zijn verschillende artikelen gepromoot voor het aanjagen van traffic naar de campagnepagina.

Bekijk de volledige evaluatie van deze campagne hier.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!

Gerelateerde berichten

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Drukte weten? Drukte meten!
    Nieuws

    Drukte weten? Drukte meten!

  • BBB-Kamerlid Henk Vermeer neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst
    Nieuws

    BBB-Kamerlid Henk Vermeer neemt Toerisme Hartenkreet in ontvangst