Persbericht

Sylvia Fleuren en Auke Schipper nieuwe leden Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen

Oud-wethouders Sylvia Fleuren (Berg en Dal) en Auke Schipper (Hattem) zijn begin deze maand toegetreden tot de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Beiden brengen veel ervaringen en kennis over de toeristische sector mee. Schipper: “Toerisme is een belangrijke economische drager voor Gelderland. Het maakt daarnaast mensen gelukkiger en draagt bij aan een brede welvaart”.

Sylvia Fleuren en Auke Schippers volgen met ingang van 10 februari Carla Meassen en Bea Schouten op. Auke Schipper, tegenwoordig ontwikkelingsmanager bij VanWonen, vertelt over zijn nieuwe rol: “Ik heb onder andere als wethouder van Hattem ervaren hoe belangrijk het is om in toerisme te investeren. Inwoners zijn trots op hun eigen gemeenten en ondernemers creëren dankzij de bezoekers bij aan de werkgelegenheid. De sterke regiomerken die Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen in binnen- en buitenland positioneert, moeten we daarom blijven koesteren.”

Sylvia Fleuren, tegenwoordig zelfstandig programmamanager: “De sector Toerisme en Recreatie is niet alleen van belang als economische drager, maar ook zeker als een middel voor het behoud van leefbare dorpskernen en bruisende steden. In de afgelopen jaren heb ik de doorontwikkeling van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen op de voet gevolgd. Steeds weer inspelend op een veranderende wereld om ons heen.”

Voorzitter van de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Toon van Asseldonk, kijkt uit naar de samenwerking: “Met deze twee nieuwe leden is de raad van toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen weer op sterkte. Ze zullen beiden een stevige bijdrage aan ons werk kunnen leveren. Ik zie uit naar de samenwerking met hen en heb daar veel vertrouwen in.”

Over Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in op het positioneren van de Veluwe, de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen in binnen- en buitenland. Hierbij adviseert en ondersteunt de organisatie zo’n 600 publieke en private partners. Onder andere met datagedreven marketingactiviteiten, eigen Citystores in Arnhem en Nijmegen en toeristische informatie punten (TIP’s) inspireert de organisatie bezoekers niet alleen de bekende, maar ook de rustigere en onbekende plekken te bezoeken. Met als doel een duurzame bezoekerseconomie te creëren die bijdraagt aan de brede welvaart in de regio.

Lideweij Bosman

Pr-adviseur

Alles draait om storytelling. Of dit nu gaat over PR, het schrijven van boeken of journalistieke teksten. Wat vertellen we over onszelf, en anderen over ons? En klopt dat beeld bij de kern van wie we zijn, wat we doen en waar we heen willen? Mijn taak is deze vragen te beantwoorden en te vormen tot een verhaal dat past en beklijft. Een taak die perfect past bij mijn nieuwsgierige aard.

Gerelateerde berichten

  • BEZOEK AAN GELDERLAND STIJGT EERSTE KWARTAAL MET 6 PROCENT

    BEZOEK AAN GELDERLAND STIJGT EERSTE KWARTAAL MET 6 PROCENT

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023
    Persbericht

    BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023