Persbericht

Nieuwe campagne #MooiDichtbij toont pareltjes uit de regio

Veel Nederlanders brengen hun zomervakantie door in eigen land. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen komt daarom met de campagne #MooiDichtbij, onderdeel van de Gelderse streken. Deze campagne op sociale media laat de mooie en bijzondere plekken op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen zien. Prachtige dichtbij plekken in deze regio’s worden vergeleken met bijzondere beelden ver weg. In een tweede fase nemen bekende Nederlanders hun volgers mee naar hun favoriete plekje in onze regio’s. De conclusie: je hoeft niet ver te reizen om je in een andere wereld te wanen. 

#MooiDichtbij
Herre Dijkema, directeur Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen licht toe: “We reizen voor onze vakantie regelmatig naar het buitenland. De huidige omstandigheden maken dat we dichterbij huis moeten of willen blijven. Dat biedt een kans voor een (hernieuwde) kennismaking met al het moois wat ons eigen land – en vooral de Veluwe, de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen – te bieden hebben. Met deze #MooiDichtbij campagne laten we zien dat je in onze regio’s uitstekend vakantie kan vieren.”

Bekende Nederlanders vertellen over hun meest bijzondere plek
De campagne #MooiDichtbij wordt vanaf volgende maand verder vorm gegeven door bekende Nederlanders, met een achtergrond of sterke verbinding met de Veluwe, regio Arnhem of het Rijk van Nijmegen. Zij nemen hun volgers in een video mee naar een voor hen bijzondere plek in de regio. “Bekende Nederlanders bereiken via hun kanalen veel mogelijke bezoekers aan onze regio’s. Door ook de minder bekende plekken onder de aandacht te brengen, hopen we bezoekers aan de regio’s ook te inspireren om eens een andere plek te bezoeken,” aldus Dijkema.

Ook jíj kunt meedoen aan deze campagne
Heb jij een bijzondere foto gemaakt op de Veluwe, de regio Arnhem of Rijk van Nijmegen, die sprekend lijkt op een locatie in het buitenland? Bijvoorbeeld een foto van het Renkums Beekdal die als twee druppels water lijkt op Pai in Thailand, een foto van Wijngaard de Holdeurn die grote gelijkenis vertoont met Wijngaard La Rioja in Spanje of een foto van het Beekhuizerzand waarbij je je in Afrika waant? Deel dan je foto via Instagram of Facebook onder #MooiDichtbij en licht toe waar je de foto hebt gemaakt en op welke dubbelganger-bestemming deze lijkt.

Kijk voor uitgebreide info over deze campagne op www.visitarnhem.com/mooidichtbij, www.visitnijmegen.com/mooidichtbij en www.visitveluwe.nl/mooidichtbij

 

Marlies Pouwels-Blom

Pers & PR adviseur

We kunnen zelf heel goed vertellen hoe geweldig onze regio is, maar het is nóg veel interessanter en geloofwaardiger als anderen dat schrijven of zeggen. Als Pers & PR adviseur nodig ik invloedrijke (internationale) journalisten, bloggers en vloggers uit om persoonlijk kennis te maken met de regio. We positioneren de regio daarbij op zo’n manier dat we juist die kwalitatieve binnen- en buitenlandse bezoeker aantrekken die langer verblijft en meer besteedt. Rekening houdend met onze kwetsbare natuur en de bewoners in het gebied zetten we hierbij ook de minder drukke, maar zeker niet minder interessante plekken in de etalage.

Gerelateerde berichten

  • Monitor bezoekersdrukte herdenkingsperiode Airborne Region
    Persbericht

    Monitor bezoekersdrukte herdenkingsperiode Airborne Region

  • Succesvolle start monitor bezoekersdrukte: 150.000 keer bekeken
    Nieuws

    Succesvolle start monitor bezoekersdrukte: 150.000 keer bekeken

  • Monitor brengt drukte in Gelderland in kaart “Met deze tool zien bezoekers in één oogopslag waar het druk is”
    Persbericht

    Monitor brengt drukte in Gelderland in kaart “Met deze tool zien bezoekers in één oogopslag waar het druk is”