Persbericht

Bas van Es nieuwe Merkleider Arnhem Nijmegen

Bas van Es nieuwe Merkleider Arnhem Nijmegen

Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij volgt hiermee Hanneline Oosting op, die per 1 maart 2021 de organisatie gaat verlaten. Hanneline Oosting is samen met Jurriaan de Mol verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen BV (RBT KAN). In die hoedanigheid heeft zij de afgelopen jaren actief bijgedragen aan de versterking van de vrijetijdssector in de regio Arnhem Nijmegen, onder andere met de projecten Spannende Geschiedenis, Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden, Gelderse streken en Macht en Pracht.

Bas van Es is momenteel actief als ondernemer in de gastvrijheidssector en heeft daarnaast verschillende bestuursfuncties bekleed bij o.a. Koninklijke Horeca Nederland. Ook is hij nu nog gemeenteraadslid in Arnhem. Als Merkleider wordt hij integraal verantwoordelijk voor alle activiteiten die Visit Arnhem Nijmegen, als onderdeel van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, uitvoert voor en met de regio Arnhem Nijmegen.

Toegevoegde waarde
Directeur Herre Dijkema is verheugd over de aanstelling van Bas van Es. “Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd als ondernemer, maar ook als bestuurder van Koninklijke Horeca Nederland en als gemeenteraadslid. Bas is daarmee goed op de hoogte van wat er speelt in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem Nijmegen. Zijn ervaring als ondernemer met concrete uitdagingen enerzijds en als bestuurder met meer strategische uitdagingen anderzijds, is voor ons werk en netwerk van grote toegevoegde waarde. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking.”

Kennis en ervaring inzetten
Bas van Es heeft veel zin in zijn nieuwe functie: “Als Merkleider Arnhem Nijmegen kan ik mijn kennis en ervaring inzetten om samen met gemeenten, provincie en toeristisch-recreatieve ondernemingen de regio Arnhem Nijmegen stevig op de kaart te zetten. Toerisme en recreatie spelen in mijn ogen namelijk een steeds belangrijkere rol bij het behalen van regionale doelstellingen. Ik kijk er naar uit om, met mijn nieuwe collega’s van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, deze uitdaging aan te gaan.”

Toerisme als middel
De vrijetijdseconomie is van grote betekenis voor de regio Arnhem Nijmegen. In 2018 zorgde het voor ruim 1,6 miljard euro aan directe bestedingen. Bovendien zijn er meer dan 26.000 banen in deze sector. Toerisme draagt bij aan het in stand houden van voorzieningen, van winkels tot horeca. Aan een divers banenaanbod, voor alle opleidingsniveaus. Aan meer welzijn voor alle bewoners en aan een regio waar wensen van bewoners en bezoekers in balans zijn. Toerisme is daarbij dus vooral een middel om de opgaven van de regio te (helpen) beantwoorden.

Bas van Es, nieuwe merkleider Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen

 

Marlies Pouwels-Blom

Pers & PR adviseur

We kunnen zelf heel goed vertellen hoe geweldig onze regio is, maar het is nóg veel interessanter en geloofwaardiger als anderen dat schrijven of zeggen. Als Pers & PR adviseur nodig ik invloedrijke (internationale) journalisten, bloggers en vloggers uit om persoonlijk kennis te maken met de regio. We positioneren de regio daarbij op zo’n manier dat we juist die kwalitatieve binnen- en buitenlandse bezoeker aantrekken die langer verblijft en meer besteedt. Rekening houdend met onze kwetsbare natuur en de bewoners in het gebied zetten we hierbij ook de minder drukke, maar zeker niet minder interessante plekken in de etalage.

Gerelateerde berichten

  • Fietsen langs Hanzesteden met nieuwe internationale fietsroute
    Persbericht

    Fietsen langs Hanzesteden met nieuwe internationale fietsroute

  • Drukteradar Veluwe Arnhem Nijmegen gelanceerd
    Nieuws

    Drukteradar Veluwe Arnhem Nijmegen gelanceerd

  • VVV verder als Citystore Arnhem in Eusebius 
    Nieuws

    VVV verder als Citystore Arnhem in Eusebius