Nieuws

Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

Wie er woont of er geregeld komt, is vast bekend met de bekende toeristische bezienswaardigheden en plekken die de Gelderse streken rijk is. Toch zijn er nog talloze ‘verborgen plekken’ die minder bekend zijn bij het grote publiek en minstens even mooi of bijzonder zijn. Daarom starten de drie Gelderse regionale bureaus voor toerisme vandaag de campagne ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’, waarin inwoners van de Gelderse streken actief worden betrokken bij het delen van hun mooiste en meest inspirerende plekjes en verhalen.

Favorieten van lokale bewoners
De mooiste uitzichten, de lekkerste restaurants en unieke plekjes; de locals weten het je als geen ander te vertellen.Om deze tips te verzamelen, is er op de website geldersestreken.nl een formulier beschikbaar gesteld waar inwoners hun favoriete plek en mooiste verhaal kunnen delen. Deze verhalen worden verzameld en gepresenteerd op een interactieve kaart waarop ‘alle locaties met een mooi verhaal’ worden gemarkeerd als favorieten van lokale bewoners. Op deze manier wordt een levendige streek vol prachtige verhalen gecreëerd, die anderen zal inspireren om hun eigen verhalen te delen.

Verrassend aanbod op kleinschalig niveau
De campagne is een gezamenlijk initiatief van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Stichting Bureau Toerisme en onderdeel van de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken’ dat als doel heeft potentiële bezoekers te inspireren een bezoek aan de streken Achterhoek, Veluwe, Betuwe, Rijk van Nijmegen en regio Arnhem te brengen. Het deel ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’ is specifiek op de inwoner van de Gelderse streken gericht. Het biedt volop mogelijkheden om niet alleen de bekende hoogtepunten van Gelderland te belichten, maar ook het diverse en verborgen aanbod van de Gelderse streken op een verrassende manier te presenteren.

Natuurlijke spreiding van recreanten
Volgens Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, zal het actief betrekken van de inwoners een kans bieden om de onontdekte plekken van Gelderland in de spotlights te zetten. Dit zorgt voor een natuurlijke spreiding van recreanten. Hij trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete ‘lokale geheim’: “Het Keunenhuis in Winterswijk is een prachtige authentieke scholtenboerderij. Gelegen midden in het kenmerkende Achterhoekse landschap van  weilanden, akkers, houtwallen en bos. Ik vind het hier heerlijk wandelen. Kok Nel Schellekens heeft hier ook haar culinaire proeftuin, waar ze kookt met lokale producten en niets weggooit. Dit was voor mij een onvergetelijke ervaring op een unieke plek.”

Ook jíj kunt meedoen aan deze campagne
Heb jij als inwoner van de Gelderse streken een inspirerende plek  ontdekt, een hartverwarmende ontmoeting  gehad of een unieke ervaring  beleefd? Deel deze dan via geldersestreken.nl/mooiste-verhalen/. Want jouw verhaal kan anderen inspireren en motiveren om nieuwe avonturen aan te gaan.

Evelien van Aafst

PR en communicatie medewerker

Natuurlijk kunnen we zelf heel goed vertellen hoe geweldig onze regio is, maar is het niet veel geloofwaardiger als anderen hierover schrijven of praten? Als Pers & PR adviseur bedenk ik creatieve manieren om met de inzet van free- en paid publicity bereik te genereren voor de Veluwe, het Rijk van Nijmegen en Regio Arnhem. Een geslaagde persaanpak in digitale tijden levert gegarandeerd een mooi, authentiek artikel of interessante reportage op. Mijn doel: de regio in de spotlights!

Gerelateerde berichten

  • BEZOEK AAN GELDERLAND STIJGT EERSTE KWARTAAL MET 6 PROCENT

    BEZOEK AAN GELDERLAND STIJGT EERSTE KWARTAAL MET 6 PROCENT

  • Toeristisch aanbod in kaart
    Onderzoek

    Toeristisch aanbod in kaart

  • Verslag Nieuwspoort: Opnieuw wordt duidelijk hoe cruciaal onze sector en een duurzame bezoekerseconomie is
    Nieuws

    Verslag Nieuwspoort: Opnieuw wordt duidelijk hoe cruciaal onze sector en een duurzame bezoekerseconomie is