campagne

Grensoverschrijdende productontwikkeling Hanzesteden

Campagne van 1 juni 2019 t/m 30 juni 2022

Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio werken samen om de Hanze op de kaart te zetten. In de lead zijn de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, en Niederrhein Tourismus. Het gezamenlijke doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Er wordt bijvoorbeeld een fietsroute langs alle Hanzesteden ontwikkeld. Maar het project biedt ook kansen voor innovatie door ondernemers (accommodaties, horeca en andere toeristische bedrijven) en andere instellingen in het toerisme om nieuwe Hanzeproducten te ontwikkelen.

Sarel Tempelman

Projectmanager

De wereld van vrije tijd en toerisme vind ik mateloos boeiend. De sector ontwikkelt zich snel en steeds weer zijn er nieuwe mogelijkheden om de beleving van de consument te versterken, nieuwe onderzoeks- en marketingmogelijkheden en ontwikkelingen rondom het managen van toeristenstromen. Ik vind het interessant om samen met onze partners te zoeken naar hoe we in deze dynamiek het beste voor de regio kunnen doen.