Projecten & Campagnes

Samen zetten wij ons in voor bezoekers, die langer verblijven, meer uitgeven en die nog een keer terugkomen. Met de ambitie om het toeristisch marktaandeel van de regio’s in het algemeen – en dat van de diverse deelgebieden in het bijzonder – te vergroten. Nationaal en internationaal promoten we onze regio’s én onze partners in vele projecten en campagnes. Bekijk hier het overzicht.


Let op:

In overleg met de betrokken partners hebben wij een aantal campagnes en acties uitgesteld vanwege de maatregelen van het kabinet rondom het coronavirus. Online advertenties hebben wij geannuleerd, ingekochte media zoveel mogelijk uitgesteld en geschreven artikelen laten we nog even op de plank liggen.

De komende weken zetten wij wel in op het genereren van verkeer naar onze online kanalen. Voor nu hebben we daar de natuur en onze wandel- en fietsroutes prominent in de etalage gezet. Maar we zetten ook in op het inspireren van de potentiële bezoeker voor komst naar onze regio, volgende maand of later in het seizoen. En via onze social kanalen en leuke acties brengen wij de schoonheid van de regio gewoon digitaal naar de bezoeker toe.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en houden wij nauw contact met onze betrokken partners voor de latere lancering en voortzetting van onze campagnes en projecten.

Campagnes in 2020

RHEIJNLAND.XPERIENCES

Samen met Erfgoed Gelderland, acht musea uit het Euregio-grensgebied en twee Hogescholen onderneemt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen van 2017 tot en met 2020 activiteiten om de aantrekkelijkheid van de grensregio te verhogen en het bezoek van de streken aan beide kanten van de grens te stimuleren. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen vervult de rol van toeristische…

Lees meer

Gelderse streken

Met de hernieuwde Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase…

Lees meer

Themacampagnes

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio Arnhem. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht…

Lees meer

Hanzesteden gaan grensoverschrijdend samenwerken

Hanzeverhaal te beleven via storytelling en augmented reality Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio slaan de handen ineen en gaan grensoverschrijdend samenwerken. Vanaf januari 2019 gaan zij drie jaar lang, samen met de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, Achterhoek Toerisme en Niederrhein Tourismus, invulling geven aan het project ‘Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden – toen en…

Lees meer

Das Andere Holland

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op…

Lees meer

Macht en Pracht

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen voert in 2018 tot en met 2020 een campagne uit om de kastelen en landgoederen in de Gelderse streken meer onder de aandacht van het publiek te brengen. De communicatie gaat aan de hand van drie thema’s: beroemde gasten & bewoners, bijzondere interieurs & kunstcollecties en parken, tuinen en landgoederen. Het…

Lees meer

Blijf op de hoogte van nieuws, artikelen en vacatures

Volg ons via LinkedIn