Projecten & Campagnes

Samen zetten wij ons in voor bezoekers, die langer verblijven, meer uitgeven en die nog een keer terugkomen. Met de ambitie om het toeristisch marktaandeel van de regio’s in het algemeen – en dat van de diverse deelgebieden in het bijzonder – te vergroten. Nationaal en internationaal promoten we onze regio’s én onze partners in vele projecten en campagnes. Bekijk hier het overzicht.

Campagnes in 2019

Themaweken 2019, doe mee!

Nieuw in 2019 zijn onze themacampagnes. Elke maand brengen wij een thema onder de aandacht van (potentiële) bezoekers, passend bij de actualiteiten en het seizoen. Voorbeelden van de 12 campagnes zijn: ‘De natuur ontwaakt’, ‘avondje uit’, ‘terug in de tijd’ en ‘kinderpret’. Onze partners ontvangen, als onderdeel van hun afgenomen marketingpakket, een vermelding in een…

Lees meer

Kom wandelen in de Gelderse streken!

Het najaar is dé periode om Rivierenland, de Veluwe, Achterhoek, de Regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen al wandelend te leren kennen. Als de bladeren aan de bomen kleuren van frisgroen naar goudgeel, verandert het landschap van de kleurrijke zomer naar het goud van de herfst. Door middel van de cross-mediale campagne ‘Ontdek het…

Lees meer

Gelderland Herdenkt – 75 jaar vrijheid

Gelderland was van september 1944 tot en met mei 1945 negen maanden onafge­broken het centrum van de bevrijdingsstrijd van Nederland. Te beginnen met de operatie Market Garden in september 1944 en eindigend met de Bevrijding in mei 1945. In de tussentijd waren grote delen van de provincie frontgebied, met evacua­ties, onderwaterzettingen en verwoestingen als gevolg….

Lees meer

Hanzesteden gaan grensoverschrijdend samenwerken

Hanzeverhaal te beleven via storytelling en augmented reality Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio slaan de handen ineen en gaan grensoverschrijdend samenwerken. Vanaf januari 2019 gaan zij drie jaar lang, samen met de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, Achterhoek Toerisme en Niederrhein Tourismus, invulling geven aan het project ‘Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden – toen en…

Lees meer

Gelderland levert je mooie streken…

De campagne “Gelderland levert je mooie streken…” presenteert de vier Gelderse streken (regio Arnhem & Rijk van Nijmegen, Veluwe, Achterhoek en Rivierenland) aan relevante doelgroepen binnen Nederland. Na enkele jaren van awareness campagnes met een focus op TV en radio is vanaf 2016 gestart met een nieuwe strategie. Van brede awareness (“Gelderland levert je mooie…

Lees meer

Groot Gelders Avontuur

Eropuit met Kids in de Gelderse streken Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. In de zomer is start daarom de kidscampagne ‘Groot Gelders Avontuur’. Een campagne die (potentiele) bezoekers moet inspireren erop uit te gaan in de Gelderse streken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) en er de…

Lees meer

Spring op de fiets in de Gelderse streken!

Fietsen in Gelderland: dat is pas je ogen uitkijken! En we willen graag dat iedereen dat kan zien. Onze provincie is natuurlijk niet voor niets al meerdere malen bekroond tot beste fietsprovincie van Nederland. Ook dit jaar willen we dat de fanatieke, recreatieve fietser op de fiets stapt en de kilometers lange fietspaden in Gelderland…

Lees meer

Das Andere Holland

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op…

Lees meer

Gelders Arcadië

Vijf gemeenten op de Veluwezoom (Arnhem, Renkum, Rheden, Rozendaal en Wageningen) werken met elkaar samen om de landgoederenzoom Gelders Arcadië meer bekend te maken bij toerist en eigen inwoner. In Gelders Arcadië bevinden zich 110 kastelen, buitenplaatsen en landgoederen, waarvan er verscheidene voor bezoekers zijn opengesteld. De vijf samenwerkende gemeenten beogen voorts met bijzondere theater-…

Lees meer

Het verhaal van Gelderland

Erfgoed Gelderland, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen en het Nederlands Openluchtmuseum werken samen in het project Het Verhaal van Gelderland. Dit project neemt Gelderse cultuurhistorische iconen als uitgangspunt om het publiek naar de provincie te trekken. Het project is een voortzetting van de in 2014-2016 gebouwde campagne, toen vijf aansprekende iconen zijn gekozen waarmee de rijkdom…

Lees meer

Macht en Pracht

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen voert in 2018 tot en met 2020 een campagne uit om de kastelen en landgoederen in de Gelderse streken meer onder de aandacht van het publiek te brengen. De communicatie gaat aan de hand van drie thema’s: beroemde gasten & bewoners, bijzondere interieurs & kunstcollecties en parken, tuinen en landgoederen. Het…

Lees meer

Blijf op de hoogte van nieuws, artikelen en vacatures

Volg ons via LinkedIn