Onze regio’s volop onder de aandacht bij de oosterburen

In april en mei 2023 hebben we twee succesvolle campagnes gevoerd op de Duitse markt, die elkaar mooi aanvulden. De twee campagnes samen hadden een bereik van zo’n 5,4 miljoen.

Gecombineerde campagnes
Afgelopen voorjaar hebben we twee campagnes gevoerd op de Duitse markt: een binnen het project Gelderse streken voor de regio Arnhem – Nijmegen (zonder partnerdeelname) en een themacampagne voor de regio’s Arnhem, Nijmegen en de Veluwe (met partnerdeelname). Qua doelgroepen (socializers en creatives), thematiek (fietsen/ontspannen in de natuur, winkelen, daguitjes, culinair) en periode (april, mei) sloten de campagnes mooi op elkaar aan en hebben ze elkaar versterkt.

Gelderse streken: Op ontdekking in regio Arnhem Nijmegen
De Gelderse streken-campagne ‘Op ontdekking in regio Arnhem Nijmegen’ had als boodschap dat er veel te ontdekken is in de veelzijdige regio Arnhem Nijmegen. 

Binnen het beschikbare budget was het mogelijk om een mooie mix van media in te zetten, waaronder een radiospot. Daarnaast hebben we onder andere ingezet op social media (Facebook en Instagram), nieuwsbrieven, advertorial en banners, een influencerreis en twee persreizen. Voor de persreizen heeft NRZ-redacteur Heiko Buschmann een bezoek gebracht aan zowel het Rijk van Nijmegen als regio Arnhem. Zijn twee artikelen zijn in print verschenen op de pagina „Aus den Niederlanden“, die twee keer per week in de NRZ verschijnt.

Influencer Mrs. Brightside uit Düsseldorf (lifestyle en reisblog) is drie dagen in de regio Arnhem-Nijmegen op pad geweest en heeft een blog geplaatst op haar platform Absolute Brightside. Ze heeft geschreven over de steden Nijmegen en Arnhem, maar ook over de buitengebieden: de Ooijpolder, de Betuwe en Veluwezoom.

Met alle inzet zijn er 11.859 paginaweergaven op de landingspagina behaald (waarvan 10.297 unieke weergaven), met een gemiddelde tijd op de pagina van 01:44 minuut. Dat is ruim boven de verwachting. Dit komt onder andere door de goede prestaties op social media. In totaal is met deze campagne een (potentieel) bereik van ruim 5,2 miljoen mensen behaald.

Themacampagne: Ontdek de veelzijdigheid van regio Arnhem, Nijmegen en de Veluwe
In het voorjaar van 2023 hebben we ook met een themacampagne ingezet op de werving van Duits bezoek naar de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe. Geografisch richtten we ons op bezoekers uit Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen (met een focus op de grensgebieden). We hebben gepubliceerd op onze Duitstalige website, in artikelen, op social media en we hebben gebruik gemaakt van (online) advertising.

Deze themacampagne heeft in totaal 167.819 mensen bereikt. Daarnaast zien we dat op de nieuw aangemaakte landingspagina op de website Das andere Holland nog steeds bezoek naar de pagina komt, onder andere doordat er nog steeds artikelen en socialmediaberichten verschijnen waarin partners van deze campagne worden genoemd. Het bereik van met name de landingspagina en social media ligt daarmee ruim boven de doelstelling.

Bekijk een PDF met alle uitingen en meer informatie hier.

Gerelateerde berichten

  • Zomervakantie 2024 in cijfers

    Zomervakantie 2024 in cijfers

  • Meer toeristen in eerste helft van 2024
    Nieuws

    Meer toeristen in eerste helft van 2024

  • Hoe gaat jouw doelgroep om met duurzaamheid?

    Hoe gaat jouw doelgroep om met duurzaamheid?