Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf en internationaal bekender worden en meer voorkeur krijgen door een onderscheidende positie in te nemen op de internationale dichtbij markten Vlaanderen en Duitsland.
Regio’s voorop
Branding van de regiomerken staat voorop, vanuit de positionering dat deze regiomerken het volgende bieden: – Rijk verleden – Diversiteit – Rust & ruimte – Puur & eerlijk. We versterken de zichtbaarheid buiten het hoogseizoen. We richten ons op de eerste fase van de customer journey waarmee de focus ligt op inspiratie en oriëntatie. Dit doen we door de inzet van storytelling. Hierbij staat de bezoeker centraal (segmentatie via de Leefstijlvinder).
In het vroege voorjaar (feb/mrt) en de start van het najaar (eind aug/sep) positioneren we de Gelderse Streken vanuit een centrale campagne. We sluiten hierop aan met de thematische campagnes van Gelderse streken en de regio.
Thematische campagnes Veluwe
- Beleef de herfst op de Veluwe, doelgroep Verbindingszoeker in september/oktober
- Ultiem onthaasten en cultuur snuiven op de Veluwe, doelgroep Stijlzoeker in november/december
- Beleef de herfst op de Veluwe in Vlaanderen, gericht op de Socializers in september/oktober