Projecten & Campagnes

Samen zetten wij ons in voor bezoekers, die langer verblijven, meer uitgeven en die nog een keer terugkomen. Met de ambitie om het toeristisch marktaandeel van de regio’s in het algemeen – en dat van de diverse deelgebieden in het bijzonder – te vergroten. Nationaal en internationaal promoten we onze regio’s én onze partners in vele projecten en campagnes. Bekijk hier het overzicht.

Campagnes in 2021

Veluws icoon 2021: de Veluwse attracties

De VeluweAgenda stelt ieder jaar een ander icoon centraal op de Veluwe. Dit met het doel het imago van een dynamische en aantrekkelijke regio te versterken en een prikkel te geven de Veluwe (opnieuw) te bezoeken. In 2021 is het icoon ‘De Veluwse attracties’. De noodzaak voor de Veluwe om de dagattractiesector overeind te houden is…

Lees meer

Routebureau Veluwe

Routebureau Veluwe Het Routebureau Veluwe is er namens de 21 Veluwse gemeenten om als netwerkorganisatie de Veluwse recreatieve routestructuren te beheren en ontwikkelen. Naast het beheren van het Veluwse fietsnetwerk houdt het routebureau zich namelijk ook bezig met de ontwikkeling van een nieuw Veluws wandelnetwerk, ruiter- en mennetwerk en de ontwikkeling van mountainbikeroutes op de…

Lees meer

Veluwse database

De Veluwse database is een open toeristische database waar alle informatie over de Veluwe in staat.  Het doel is het bundelen van de gezamenlijke kennis en informatie over de Veluwe om de (potentiële) bezoekers beter te kunnen bedienen. Dit realiseren we door middel van een dashboard voor de front office medewerkers op de Veluwe en…

Lees meer

Belevingsgebieden

De Veluwe is een sterk merk, iedereen denkt meteen aan de bekende aspecten: herten, rust, ruimte, bossen, zandverstuivingen en heidevlakten. Dat willen we graag zo houden, maar we willen ook graag aandacht voor de andere aspecten van de Veluwe die de moeite waard zijn. Dat werkt immers ook spreiding van bezoekers in de hand, wat…

Lees meer

Grensoverschrijdende productontwikkeling Hanzesteden

Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio werken samen om de Hanze op de kaart te zetten. In de lead zijn de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, en Niederrhein Tourismus. Het gezamenlijke doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Er wordt bijvoorbeeld een fietsroute langs alle Hanzesteden ontwikkeld. Maar…

Lees meer

Buitenvoorstellingen Veluwe

In 2018 besloot de VeluweBoard voor de eerste maal om de Zomerse Buitenvoorstellingen als pilot te ondersteunen. En besloot direct daarna dit voor drie jaar voort te willen zetten. VisitVeluwe is gevraagd de marketingcommunicatie voor het totale programma te doen. In 2021 worden in buitenbioscopen films vertoond over het einde van WOII, liefst met een…

Lees meer

Themacampagne: ontdek de veelzijdige Veluwe

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Gelderse streken: ontdek de (h)eerlijke Veluwe!

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

Gelderse streken: ontdek de cultuur op de rustige en natuurlijke Veluwe!

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

Gelderse streken: ontdek the big five!

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van…

Lees meer

Duitse marktbewerking met Das Andere Holland

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op…

Lees meer

Themacampagne: ultiem onthaasten op de Veluwe

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Themacampagne: beleef de herfst op de Veluwe!

In onze themacampagnes staat ieder seizoen een ander onderwerp centraal: op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en diverse pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Landelijk zoeken wij de aandacht op en inspireren en informeren we (potentiële) bezoekers over de regio’s. Wil je jouw organisatie of product extra onder de aandacht brengen?…

Lees meer

Volg ons

Via LinkedIn