Projecten & Campagnes

Samen zetten wij ons in voor bezoekers, die langer verblijven, meer uitgeven en die nog een keer terugkomen. Met de ambitie om het toeristisch marktaandeel van de regio’s in het algemeen – en dat van de diverse deelgebieden in het bijzonder – te vergroten. Nationaal en internationaal promoten we onze regio’s én onze partners in vele projecten en campagnes. Bekijk hier het overzicht.

Campagnes in 2019

Gelderland levert je mooie streken…

De campagne “Gelderland levert je mooie streken…” presenteert de vier Gelderse streken (regio Arnhem & Rijk van Nijmegen, Veluwe, Achterhoek en Rivierenland) aan relevante doelgroepen binnen Nederland. Na enkele jaren van awareness campagnes met een focus op TV en radio is vanaf 2016 gestart met een nieuwe strategie. Van brede awareness (“Gelderland levert je mooie…

Lees meer

Het verhaal van Gelderland

Erfgoed Gelderland, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen en het Nederlands Openluchtmuseum werken samen in het project Het Verhaal van Gelderland. Dit project neemt Gelderse cultuurhistorische iconen als uitgangspunt om het publiek naar de provincie te trekken. Het project is een voortzetting van de in 2014-2016 gebouwde campagne, toen vijf aansprekende iconen zijn gekozen waarmee de rijkdom…

Lees meer

Themacampagne: Welkom winter!

Geniet van de gezellige sfeer die de winter met zich meebrengt. Struin over gezellige kerstmarkten, schaats een rondje op de schaatsbaan en daarna heerlijk opwarmen met warme chocomel.

Lees meer

Themacampagne: Hot to shop

Tijd om te winkelen! Ga naar binnen bij een van de populaire ketens, dat unieke winkeltje met een eigenzinnig assortiment of wandel over de gezellige markten.

Lees meer

Themacampagne: Puur en (h)eerlijk

Melk, kaas, fruit, groenten, wijn en ga zo maar door. Stuk voor stuk (h)eerlijke streekproducten die je zo koopt bij de bron. Ontdek de pure smaak van de regio!

Lees meer

Themacampagne: Houd de herinnering levend

De Veluwe speelde een beslissende rol aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. In 2019 is het 75 jaar geleden dat operatie Market Garden plaatshad. Op vele locaties in de regio kun je het verleden herdenken.

Lees meer

Themacampagne: Lekker er op uit!

Hoofd in de wind, blik op oneindig: ga lekker naar buiten! Ga de uitdaging aan in een klimbos of ontdek de natuur vanaf je paard of via een Klompenpad. Strijk daarna neer op de leukste terrasjes en hipste strandjes of kijk een filmpje in een buitenbioscoop.

Lees meer

Themacampagne: Terug in de tijd

Ontdek de rijke geschiedenis van de Veluwe. Van prachtige kastelen en landgoederen tot eeuwenoude Hanzesteden en het Verscholen Dorp. Maak je bezoek onvergetelijk met een romantische overnachting.

Lees meer

Themacampagne: Lekker fietsen

Meimaand is fietsmaand! Fiets over dijken en langs rivieren en door bossen en over heuvels. Ontdek de leukste routes en de beste tips voor onderweg. Doelstelling Inspireren en enthousiasmeren om bezoekers langer te laten blijven en meer te laten besteden. Doelgroep De campagne is gericht op de leefstijl harmoniezoekers en rustzoekers. De Harmoniezoeker; gezelligheid, focus…

Lees meer

Themacampagne: Kinderpret

Op de Veluwe beleef je de grootste avonturen! Ga los in een van de vele attractieparken of spannende musea, speur naar kabouters in het bos en sluit je dag af met een heerlijke pannenkoek. Doelstelling Inspireren en enthousiasmeren om bezoekers langer te laten blijven en meer te laten besteden. Doelgroep De campagne is gericht op…

Lees meer

Themacampagne: De natuur ontwaakt

Trek de natuur in en ontdek hoe mooi de lente is. Geniet van de prachtige bloesem, de lammetjes in de wei, mooie landwinkels en kronkelende rivieren. Deze campagne is inmiddels afgelopen. De resultaten zijn hier te vinden. Doelstelling Inspireren en enthousiasmeren om bezoekers langer te laten blijven en meer te laten besteden. Doelgroep De campagne…

Lees meer

Themacampagne: Avondje uit

Bereid je voor op een bijzondere avond uit! Geniet van een goede film, beproef je geluk aan de speeltafel of beleef een mooie voorstelling in het theater. En daarna… heerlijk slapen op een bijzondere locatie. Deze campagne is inmiddels afgelopen. De resultaten zijn hier te vinden. Doelstelling Inspireren en enthousiasmeren om bezoekers langer te laten…

Lees meer

Themacampagne: Oase van rust

Wandelen door weidse heidevelden, culinair genieten bij een sterrenrestaurant of heerlijk ontspannen in de sauna. Start het nieuwe jaar volledig uitgerust! Deze campagne is inmiddels afgelopen. De resultaten zijn hier te vinden. Doelstelling Inspireren en enthousiasmeren om bezoekers langer te laten blijven en meer te laten besteden. Doelgroep De campagne is gericht op de leefstijl…

Lees meer

Macht en Pracht

Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen voert in 2018 tot en met 2020 een campagne uit om de kastelen en landgoederen in de Gelderse streken meer onder de aandacht van het publiek te brengen. De communicatie gaat aan de hand van drie thema’s: beroemde gasten & bewoners, bijzondere interieurs & kunstcollecties en parken, tuinen en landgoederen. Het…

Lees meer

Spring op de fiets in de Gelderse streken

Fietsen in Gelderland: dat is pas je ogen uitkijken! En we willen graag dat iedereen dat kan zien. Onze provincie is natuurlijk niet voor niets al meerdere malen bekroond tot beste fietsprovincie van Nederland. Ook dit jaar willen we dat de fanatieke, recreatieve fietser op de fiets stapt en de kilometers lange fietspaden in Gelderland…

Lees meer

Ontdek het Gelders Goud… kom wandelen in de Gelderse streken!

Het najaar is dé periode om de Gelderse streken al wandelend te leren kennen. Als de bladeren aan de bomen kleuren van frisgroen naar goudgeel, verandert het landschap van de kleurrijke zomer naar het goud van de herfst. Met de campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… kom wandelen in de Gelderse streken!´ , inspireren wij de…

Lees meer

Das Andere Holland

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op…

Lees meer

Groot Gelders Avontuur

Eropuit met Kids in de Gelderse streken Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. In de zomer is start daarom de kidscampagne ‘Groot Gelders Avontuur’. Een campagne die (potentiele) bezoekers moet inspireren erop uit te gaan in de Gelderse streken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) en er de…

Lees meer

Volg ons

Via LinkedIn