Voor de campagne ‘inspiratie in de regio’ richten we ons op bezoekers van buiten de regio’s die op de Veluwe zijn of verblijven en inwoners die op de Veluwe wonen. Zij vormen immers circa 70% (Bron: CVTO 2018 en R&T 2018) van het totale binnenlandse recreatieverkeer op de Veluwe.
Periode
De campagnes zijn jaarrond zichtbaar maar we kiezen elk seizoen een focusperiode om de campagne een boost te geven. Deze zijn veelal rondom de schoolvakantieperiodes:
- In april, bij de start van het toeristisch seizoen en veel vrije (feest)dagen/vakanties.
- Midden in de zomer, want dan zijn er veel bezoekers en willen we die graag naar de juiste plekken op de Veluwe verleiden (spreiding in plaats).
- In de herfst (herfstvakantie).
- Winter/kerstvakantie.
Campagne
We zetten we het thema centraal op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en pr-activiteiten. Daar profiteer jij mooi van mee. Regionaal/lokaal zoeken we de aandacht op en inspireren en informeren we de inwoners en bezoekers over de regio.