Persbericht

Iedereen vindt z’n draai op de Veluwe!

‘Support your local’ actie voor dagattracties

VisitVeluwe komt met een actie om de dagattracties op de Veluwe extra onder de aandacht te brengen bij inwoners van Gelderland. Met een draai aan het virtuele rad op www.visitveluwe.nl/attracties zie je waar het volgende dagje uit naar toe gaat. Het doel van de actie is om de inwoners te laten zien hoe veel je kan beleven in je eigen ‘achtertuin’. Daarnaast is het de bedoeling het toeristisch seizoen voor de attracties te verlengen tot en met de herfstvakantie. 

Van aapjes spotten tot gillend in de achtbaan, van geschiedenis snuiven tot uren fietsen in de natuur en van kunst genieten tot op avontuur in een mangrove. Wat men ook kiest, iedereen vindt zijn draai op de Veluwe!

Boodschap
De boodschap van de ‘support your local’ actie is dat je voor een gezellig dagje uit niet ver hoeft te reizen. De leukste dagattracties liggen om de hoek. Reinou de Haan, merkleider Veluwe: “Als eind september de coronamaatregelen mogelijk worden losgelaten, dan betekent dit dat de attracties weer meer bezoekers mogen ontvangen. Dan gaat de kassa weer écht rinkelen. Wij wachten dan ook in spanning af of de versoepelingen definitief door zullen gaan.”
Weet je niet waar je naar toe moet, laat het lot bepalen door een draai aan het rad op de website. Wordt het Apenheul, Kinderpretpark Julianatoren, Paleis Het Loo, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Burgers’ Zoo of het Kröller-Müller Museum? Of wordt het een van de vele andere dagattracties op de Veluwe? Ze staan op de website zodat iedereen z’n draai vindt!

Nadruk op bezoek in herfst en winter
VisitVeluwe wil niet de nadruk leggen op de groei van het aantal bezoekers in de zomer, maar juist in de herfst en de winter. Dit om spreiding van drukte in tijd en ruimte te creëren. Voor de attracties geldt dat het najaar ook een periode is waarin doorgaans minder bezoek komt. Met deze marketingcampagne richt VisitVeluwe zich op de eigen inwoner, aangezien deze een belangrijke (potentiële) bezoeker aan de attracties is. De nadruk ligt op loyaliteit: het versterken van de band tussen inwoner en de ‘eigen attractie’ vanwege de trots op de aanwezigheid van die attracties.

 

Gerelateerde berichten

  • Lancering Veluwse Hanzestories – Een tijdreis op de fiets en te voet
    Nieuws

    Lancering Veluwse Hanzestories – Een tijdreis op de fiets en te voet

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023
    Persbericht

    BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023