Persbericht

Iedereen vindt z’n draai op de Veluwe!

‘Support your local’ actie voor dagattracties

VisitVeluwe komt met een actie om de dagattracties op de Veluwe extra onder de aandacht te brengen bij inwoners van Gelderland. Met een draai aan het virtuele rad op www.visitveluwe.nl/attracties zie je waar het volgende dagje uit naar toe gaat. Het doel van de actie is om de inwoners te laten zien hoe veel je kan beleven in je eigen ‘achtertuin’. Daarnaast is het de bedoeling het toeristisch seizoen voor de attracties te verlengen tot en met de herfstvakantie. 

Van aapjes spotten tot gillend in de achtbaan, van geschiedenis snuiven tot uren fietsen in de natuur en van kunst genieten tot op avontuur in een mangrove. Wat men ook kiest, iedereen vindt zijn draai op de Veluwe!

Boodschap
De boodschap van de ‘support your local’ actie is dat je voor een gezellig dagje uit niet ver hoeft te reizen. De leukste dagattracties liggen om de hoek. Reinou de Haan, merkleider Veluwe: “Als eind september de coronamaatregelen mogelijk worden losgelaten, dan betekent dit dat de attracties weer meer bezoekers mogen ontvangen. Dan gaat de kassa weer écht rinkelen. Wij wachten dan ook in spanning af of de versoepelingen definitief door zullen gaan.”
Weet je niet waar je naar toe moet, laat het lot bepalen door een draai aan het rad op de website. Wordt het Apenheul, Kinderpretpark Julianatoren, Paleis Het Loo, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, Burgers’ Zoo of het Kröller-Müller Museum? Of wordt het een van de vele andere dagattracties op de Veluwe? Ze staan op de website zodat iedereen z’n draai vindt!

Nadruk op bezoek in herfst en winter
VisitVeluwe wil niet de nadruk leggen op de groei van het aantal bezoekers in de zomer, maar juist in de herfst en de winter. Dit om spreiding van drukte in tijd en ruimte te creëren. Voor de attracties geldt dat het najaar ook een periode is waarin doorgaans minder bezoek komt. Met deze marketingcampagne richt VisitVeluwe zich op de eigen inwoner, aangezien deze een belangrijke (potentiële) bezoeker aan de attracties is. De nadruk ligt op loyaliteit: het versterken van de band tussen inwoner en de ‘eigen attractie’ vanwege de trots op de aanwezigheid van die attracties.

 

Marlies Pouwels-Blom

Pers & PR adviseur

We kunnen zelf heel goed vertellen hoe geweldig onze regio is, maar het is nóg veel interessanter en geloofwaardiger als anderen dat schrijven of zeggen. Als Pers & PR adviseur nodig ik invloedrijke (internationale) journalisten, bloggers en vloggers uit om persoonlijk kennis te maken met de regio. We positioneren de regio daarbij op zo’n manier dat we juist die kwalitatieve binnen- en buitenlandse bezoeker aantrekken die langer verblijft en meer besteedt. Rekening houdend met onze kwetsbare natuur en de bewoners in het gebied zetten we hierbij ook de minder drukke, maar zeker niet minder interessante plekken in de etalage.

Gerelateerde berichten

  • Toerisme in het regeerakkoord: aandacht voor spreiding
    Nieuws

    Toerisme in het regeerakkoord: aandacht voor spreiding

  • Toerismebranche wil deltaplan om sector te redden
    Nieuws

    Toerismebranche wil deltaplan om sector te redden

  • Fietsen langs Hanzesteden met nieuwe internationale fietsroute
    Persbericht

    Fietsen langs Hanzesteden met nieuwe internationale fietsroute