Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van de customer journey waarmee de focus ligt op inspiratie en oriëntatie. Dit doen we door de inzet van storytelling. Hierbij staat de bezoeker centraal (segmentatie via de Leefstijlvinder). De landelijke awareness campagne sluit aan op de gebied specifieke campagnes (themacampagnes).
De maand september staat in het teken van de (h)eerlijke Veluwe:
Op de Veluwe in het enorme bos- en heidegebied komen de prachtige herfstkleuren tevoorschijn en verschillende dieren laten zich veelvuldig zien op zoek naar eten. Wat is fijner dan van die overweldigende natuur genieten en aansluitend heerlijk te eten bij een van de restaurants die de Veluwe rijk is.
Centraal in de campagne:
- Veluwse streekproducten; bij de gekozen doelgroep (focus op de verbindingszoekers) staat authenticiteit hoog in het vaandel. De Veluwse streekproducten staan daarom in deze campagne centraal.
- Evenementen; in het wild seizoen is er genoeg te beleven! Excursies of wild spotten, proeverijen, braderieën, etc.
- Streekproductenroute.