Met het programma Vrijheid willen we de generaties van na oorlog bewust maken van de waarde van vrijheid. We staan steeds verder van de Tweede Wereldoorlog af. Alleen de verhalen, foto’s, films en nog slechts enkele getuigen brengen ons terug naar de gebeurtenissen van toen. Het blijft belangrijk dat nieuwe generaties ervan weten.
De provincie Gelderland heeft elke regio gevraagd om het vrijheidsproduct een impuls te geven. Doel is niet zozeer het maken van nieuwe producten, maar bestendigen wat er al is, een zetje in de rug geven, én daarover communiceren met relevante doelgroepen.
Deze pagina geeft de plannen van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen weer en biedt handige tools om ook jouw aanbod rondom 80 jaar vrijheid een plek te geven in onze etalage.
Marketing communicatieplan
- Doel: we geven een impuls aan het tijdelijke en bestaande aanbod rondom 80 jaar herdenken en vrijheid. Dit doen we voor elke regio apart.
- Doelgroep: we richten ons op de inwoner en bezoeker die al in de gebieden zijn. Daarnaast proberen we ook focus te leggen op het bereiken van de jongeren bereiken, die een belangrijk onderdeel zijn van het doel van het project. Uiteraard kijken we ook naar de match in aanbod en vraag, we stemmen de communicatie uitingen dus af op de doelgroep.
- Kernboodschap: “Onze vrijheid is niet vanzelfsprekend. Onze Gelderse streken waren 80 jaar geleden het toneel van hevige gevechten die de weg naar onze vrijheid hebben ingezet. Op sommige plekken zijn de sporen hiervan nog te vinden in het landschap. En uiteraard zijn de sporen te vinden bij de mensen die erbij waren – en hun nabestaanden. Er zijn vele verhalen te vertellen; verhalen die we nooit mogen vergeten! In [regio] zijn er volop activiteiten en locaties die de bijzondere en aangrijpende verhalen tot leven brengen.“
- Landingsplatform: al het passende aanbod wordt gebundeld op speciale campagnegpagina’s op de regiowebsites veluwe.nl, visitarnhem.com en visitnijmegen.com
- Media-inzet
– Bezoekersmagazine 2025
– Bestiering in de Citystores (etalages, vloer, folderrek, etc)
– Persbericht
– Social media, zowel advertenties als organisch
– Google, zowel zoekwoorden- als display campagnes
– Regionale media zoals kranten en online platforms
Jouw evenement in onze agenda
Organiseer jij een evenement (zoals een tentoonstelling, lezing, workshop, wandeling, enz) die goed past in onze evenementenkalender rondom 80 jaar vrijheid? Laat het ons weten door je evenement aan te melden. Let op dat je de tag ‘80jaarvrijheid’ meegeeft en hij verschijnt automatisch op de campagnepagina.
Evenement aanmelden
2 nieuwe online trainingen over 80 jaar vrijheid
Gastheerschap is een belangrijk onderdeel in onze activiteiten voor een zo aantrekkelijk mogelijke bestemming voor bezoekers en bewoners. Rondom 80 jaar vrijheid maken we twee nieuwe online trainingen die frontofficemedewerkers, horecamedewerkers, medewerkers aan de kassa en bij de entree van een dagattractie en zelfs voor taxichauffeurs en OV-medewerkers een handige bron van kennis kunnen zijn.
Regio Arnhem/Nijmegen
Volgt begin september
Veluwe
Volgt medio september
Toolkit Vrijheid Gelderland
De Provincie heeft een toolkit beschikbaar gesteld. Hierin vind je o.a. de verschillende (regio) logo’s van 80 jaar vrijheid en andere handige tools. Deze zijn hier te vinden.
Toolkit Vrijheid Gelderland