Persbericht

Toon van Asseldonk en Bea Schouten treden toe tot de Raad van Toezicht van Veluwe Arnhem Nijmegen

‘Er verandert veel in de toeristische sector’

Waarnemend burgemeester van Hattem, Toon van Asseldonk en oud-gedeputeerde van de provincie Gelderland Bea Schouten, treden per 1 januari 2020 toe tot de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Toon van Asseldonk volgt als inkomend voorzitter in de loop van 2020 de huidige voorzitter Liesbeth Tuijnman op, die het einde van haar zittingstermijn heeft bereikt. Bea Schouten wordt de opvolger van Theo Hoex die terugtreedt wegens een verhuizing naar Brabant.

Directeur van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Herre Dijkema, kijkt uit naar de samenwerking: “Toon van Asseldonk en Bea Schouten beschikken beiden over een brede, bestuurlijke ervaring en een groot netwerk in onze regio’s. Deze kwaliteiten zijn voor de organisatie van groot belang: ze ondersteunen ons bij het realiseren van stevige ambities. Zo maken wij als organisatie momenteel een transitie door, waarbij we veranderen van een promotie-organisatie naar een matchmaker tussen het toeristische aanbod en de vraag van de bezoekers in onze regio’s Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe. Daarbij is toerisme overigens geen doel op zich, maar een belangrijk middel om de regionale opgaven op het gebied van duurzaamheid, biodiversiteit, leefbaarheid, werkgelegenheid en economische groei te realiseren.”

Toon van Asseldonk zegt hierover: “Toerisme wordt een steeds belangrijker onderdeel van onze economie. En aandacht voor duurzaamheid, circulariteit en mobiliteit binnen toeristische gebieden steeds urgenter. Het is belangrijk dat de organisatie vanuit de Raad van Toezicht voldoende ruimte krijgt om snel en adequaat op ontwikkelingen als deze in te kunnen inspelen, daarbij lettend op de belangen van de stakeholders.”

Toon van Asseldonk

Ook Bea Schouten ziet duurzaamheid als belangrijk aandachtspunt: “De verwachte groei van toeristen mag niet ten koste gaan van de kwaliteit en leefbaarheid van de gebieden. Wat mij betreft gaan we dan ook voor een duurzame ontwikkeling van de sector die ons allen ten goede komt.”

Bea Schouten

Lideweij Bosman

Alles draait om storytelling bij PR. Wat vertellen we over onszelf, en anderen over ons? En klopt dat beeld bij de kern van wie we zijn, wat we doen en waar we heen willen? Mijn taak is deze vragen te beantwoorden en te vormen tot een verhaal dat past en beklijft. Een taak die perfect past bij mijn nieuwsgierige aard.