Nieuws

Merk ‘Betuwe, dijk van een landschap’ steeds meer zichtbaar

Merk ‘Betuwe, dijk van een landschap’ steeds meer zichtbaar

Met het nieuwe toeristische merk ‘Betuwe, dijk van een landschap’ presenteren de gemeenten Lingewaard en Overbetuwe zich aan het publiek. Het beeldmerk wordt steeds zichtbaarder in beide gemeenten, onder meer op de ‘bebouwde kom’-borden aan de invalswegen van alle dorpen. Wethouders Dimitri Horsthuis van Overbetuwe en Theo Janssen van Lingewaard onthulden samen het eerste bord. Tegelijkertijd overhandigde adjunct directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), Hanneline Oosting, aan hen de mini-map, een handig drukwerk waarin alle toeristische highlights van de Betuwe zijn opgenomen. Ook zullen vlaggen met het logo worden geplaatst. Ten slotte hebben de toeristisch ondernemers de beschikking over een toolkit zodat zij het beeldmerk op al hun eigen uitingen kunnen plaatsen.

Betuwe, dijk van een landschap

De slogan ‘Betuwe, dijk van een landschap’ maakt onderdeel uit van het toeristisch beleidsplan van beide gemeenten dat in 2017 in nauw overleg met betrokken toeristisch ondernemers is opgesteld. Marketing is een belangrijk onderdeel van het plan. De twee gemeenten hebben de uitvoering van die marketingactiviteiten ondergebracht bij RBT KAN. ´Betuwe, dijk van een landschap´ kent vier pijlers: water, historie, actief bewegen en streekproducten. Het beeldmerk is de figuurlijke verbeelding van die vier thema’s. De ‘bebouwde kom’-borden bij alle dorpen worden op korte termijn allemaal getooid met dit beeldmerk. Wethouder Theo Janssen: “Wij zijn blij dat we het beeldmerk zichtbaar hebben gemaakt. Dit zal ook een positief effect hebben op het aantal ondernemers dat op de campagne gaat inhaken”.

Mini-map, toolkit en e-learning

In de mini-map vindt de bezoeker van de Betuwe alle sterke punten van de beide gemeenten prachtig op een rij. Een situatiekaart toont de belangrijkste attracties en verschillende routes nodigen uit om het gebied te verkennen. Het drukwerk is gratis verkrijgbaar bij de belangrijkste toeristische bedrijven en de VVV in de gemeenten Lingewaard en Overbetuwe. Om de toeristisch ondernemers praktisch bij te staan bij de verwerking van het beeldmerk in de eigen uitingen van het bedrijf, heeft RBT KAN een praktische toolkit gemaakt. Daarin staan teksten, beeldmerk en fotografie. Gratis en online beschikbaar. Wethouder Dimitri Horsthuis: ”Hoe meer bedrijven de campagne adopteren hoe liever wij het zien. Want met een groot draagvlak kunnen we een beter gezamenlijk product aan de bezoeker presenteren.”

De online e-training, die is bedoeld voor alle ambassadeurs in de detailhandel en horeca, maakt onderdeel uit van het kennisplatform van RBT KAN www.regioambassadeur.nl. Hierin worden alle sterke punten over de Betuwe bij die medewerkers onder de aandacht gebracht. Zo komt de kennis van de Betuwe precies terecht bij diegenen die dagelijks bezig zijn met de ontvangst van gasten.

Hanneline Oosting-Adriaansens

Adjunct directeur

Ik zet mij met veel enthousiasme in om samen met onze stakeholders, overheden en toeristisch-recreatief bedrijfsleven, een bijdrage te leveren aan een groei in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem, Rijk van Nijmegen en de Veluwe. Het gezamenlijk initiëren van mooie projecten en het inzetten op innovatie van het toeristisch recreatief product, passend binnen het DNA van onze regio, geven mij veel energie.

Gerelateerde berichten

  • Toon van Asseldonk en Bea Schouten treden toe tot de Raad van Toezicht van Veluwe Arnhem Nijmegen

    Toon van Asseldonk en Bea Schouten treden toe tot de Raad van Toezicht van Veluwe Arnhem Nijmegen

  • Nieuwe inzichten in de Duitse toerist
    Nieuws

    Nieuwe inzichten in de Duitse toerist

  • 7 tips voor de inzet van Ads tijdens de feestdagen
    Tips & Tricks

    7 tips voor de inzet van Ads tijdens de feestdagen