Nieuws

Ben jij ook bij het Visit Arnhem Nijmegen congres op 6 juni a.s.?

Op donderdagmiddag 6 juni a.s. is het weer tijd voor ons jaarlijkse Visit Arnhem Nijmegen congres, dit keer in het prachtige Hotel Papendal in Arnhem. Tijdens deze dag gaan we samen het gesprek aan over trends en ontwikkelingen in de vrijetijdseconomie en over belangrijke onderwerpen in de regio. Belangrijk thema van deze dag is het belang van samenwerking.

Het programma start met een plenaire sessie waarin onze directeur Herre Dijkema, de resultaten van het onderzoek naar de economische impact van toerisme en recreatie presenteert, met bijbehorende trends en ontwikkelingen. Daarna volgt Frank Oostdam, directeur/voorzitter ANVR, over het veranderende reisgedrag van consumenten en de ontwikkelingen hierin.

Na de plenaire sessie gaan we samen in gesprek in diverse deelsessies, over trends en ontwikkelingen in de vrijetijdseconomie en over belangrijke onderwerpen uit de regio:

• Zakelijke kansen in regio Nijmegen met casus
• Routes (ontwikkelingen, mountainbike- en ruiterroutes)
• Gelderland Herdenkt (vertaling landelijk, provinciaal en regionaal)
• Groen Toerisme
• De Duitse gast
• Leisure Leefstijlen
• Internationale kansen in de regio (Fashion Outlet Zevenaar)
• Internationale kansen in de regio (WK volleybal 2020)

We sluiten de middag informeel af met een netwerkborrel.

Word jij ook graag bijgepraat over de ontwikkelingen in de vrijetijdseconomie en ga je daarnaast graag in gesprek met mede ondernemers en overheid over vrijetijdseconomie en samenwerking? Meld je dan aan! Dit kan nog tot en met vrijdag 24 mei a.s. Voor onze partners is deelname gratis! Ben je geen Visit Arnhem Nijmegen partner dan bedraagt de entree € 50,-. Benieuwd wie er nog meer komen? Hier vind je onze gastenlijst.

Aanmeldbutton

We kijken uit naar je komst!

Herre Dijkema

Directeur

Lang is toerisme bekeken vanuit de bijdrage die het levert aan de (regionale) economie. Gelukkig ziet men inmiddels dat toerisme ook bijdraagt aan werkgelegenheid, leefbaarheid, mobiliteit en duurzaamheid: bezoekers kunnen ervoor zorgen dat een winkel openblijft in het dorp of er werkgelegenheid is in de regio. Toerisme is dus een belangrijk middel om regionale doelen te bereiken en dat lukt alleen als bedrijven, overheden en wij samenwerken aan een sterk imago van de regio’s en een match maken tussen de vraag van de bezoekers en het toeristisch aanbod. Ik verbind daarbij het belang van partijen aan regionale doelen, ondersteun en adviseer partners met de kennis die wij bezitten.

Gerelateerde berichten

  • Nieuwe drukwerken in 2024
    Nieuws

    Nieuwe drukwerken in 2024

  • Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’
    Nieuws

    Aftrap Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’

  • Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt

    Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt