campagne

Themacampagne: Houd de herinnering levend

thema van 1 september 2019 t/m 30 september 2019

Zowel de regio Arnhem als het Rijk van Nijmegen speelden een beslissende rol aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. In 2019 is het 75 jaar geleden dat Operatie Market Garden plaatshad. Op vele locaties in de regio kun je het verleden herdenken.

Deze campagne is inmiddels afgelopen. Bekijk de resultaten voor het Rijk van Nijmegen en regio Arnhem.

Doelstelling
Inspireren en enthousiasmeren om bezoekers langer te laten blijven en meer te laten besteden.

Doelgroep
Inzichtzoeker: bedachtzame, serieuze en intelligente mensen. Ze houden van informatie ‘’meten is weten’’. Vrije tijd wordt gebruikt voor zelfontwikkeling. Museum bezoeken of bezienswaardige gebouwen bekijken zijn vaste activiteiten voor hen. Besteden op vakantie graag tijd aan kunst/cultuur. Halen hun vakantie inspiratie uit kranten en reisgidsen, niet van internet. Relatief vaak mannen (76%) en vaak 50 jaar of ouder (67%). Lezen vaak de krant (NRC, Trouw, Volkskrant). Gebruikt relatief vaak LinkedIn.

Voor deze campagne werden de volgende communicatiemiddelen ingezet:

  • Landingspagina op visitnijmegen.com en visitarnhem.com met inspiratie, tips, routes, evenementen en vermeldingen van passende partners.
  • De social media kanalen van VisitArnhem en VisitNijmegen voor de promotie van de video en artikelen met inspiratie,tips en leuke uitjes.
  • Ontwikkeling van een video waarin de bijzondere verhalen van de gebeurtenissen tijdens de Tweede Wereldoorlog bij Burgers’ Zoo en Kröller-Müller Museum verteld worden.
  • Een advertorial gedurende de gehele maand op nrc.nl met aanjaging naar het de advertorial via banners op de homepage.

 

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!