campagne

Slag om Arnhem wandelroutes

Project van 1 april 2021 t/m 30 juni 2021

De Airborne Region heeft Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) en Liberation Route Europe (LRE) opdracht gegeven voor het digitaal ontsluiten en vermarkten van (bestaande) routes over de Slag om Arnhem /WOII geschiedenis alsmede het aantakken van de Airborne Region aan de hoofdroute (Hiking Trail)  van Liberation Route Europe.

De Airborne Region vormt een interessante bestemming voor een doelgroep met een meer dan gemiddelde interesse in cultuurhistorie en affiniteit met WOII erfgoed en Herinnerings­toerisme. In het eerste deel van het project verbinden we locaties met elkaar door de ontwikkeling van vier (nieuwe) routes. Ze dienen het regionale verhaal te vertellen met als doel het herdenken van de slachtoffers en het bevorderen van de kennis over de slag om Arnhem. POI’s worden zorgvuldig gekozen, verspreid over de regio en dienen als ankerpunt in de route­ontwikkeling. De hoofdroute doet de belangrijkste POI’s aan en iedere POI fungeert als startpunt voor een verdere verkenning van het lokale aanbod van de Slag om Arnhem, met aansluitende routes.

In het tweede deel van de opdracht (vanaf Q2-2021) zullen deze routes vermarkt worden. Door de inzet van verschillende kanalen, afgestemd op de doelgroep, laten we mensen kennis maken met de routes en het verhaal van de Slag om Arnhem.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!