project

Innovatie woII erfgoed Gelderland

Project van 1 januari 2022 t/m 31 december 2023

Gelderland speelde een grote rol op het (inter)nationale toneel tijdens de Tweede Wereldoorlog. In Gelderland is het WO2-erfgoed daarom rijkelijk aanwezig. Juist nu de generaties die het beleefd hebben verdwijnen en hun verhaal niet meer kunnen vertellen, worden de plaatsen waar de oorlog zich heeft afgespeeld belangrijke getuigen.

Met dit project willen we deze plaatsen tot leven brengen en onderling verbinden. Daarmee wordt het WO2-erfgoed van Gelderland sterker gepresenteerd en bereiken we met een innovatieve presentatie ook nieuwe doelgroepen.

Met augmented reality gaan we zeven WO2-locaties ontsluiten en met elkaar verbinden. We doen dat aan de hand van storytelling op basis van personalisatie. Door onder meer de inzet van ‘gamification’ spreker we ook jongeren aan. We ontwikkelen daarnaast een website die niet alleen publieksinformatie bevat, maar ook dient als inspiratiecentrum voor het netwerk van Gelderse WO2-erfgoedlocaties.

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!