campagne

Gelderse streken: duik in het historisch verleden van het Rijk van Nijmegen

Campagne van 1 april 2022 t/m 31 mei 2022

Met de Gelderse streken campagne wordt een awareness campagne gerealiseerd, waarmee de doelstelling is om door het laden van de regiomerken (Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Betuwe en Achterhoek), de Gelderse streken als top of mind positie vast te houden als binnenlandse bestemming voor meerdaags verblijf. We richten ons op de eerste fase van de customer journey waarmee de focus ligt op inspiratie en oriëntatie. Dit doen we door de inzet van storytelling. Hierbij staat de bezoeker centraal (segmentatie via de Leefstijlvinder). De landelijke awareness campagne sluit aan op de gebied specifieke campagnes (themacampagnes).

De maand maart/april staat in het teken van het historisch verleden van het Rijk van Nijmegen: 

  • Promotie voor de historie van de oudste stad van Nederland; o.a. romeinse tijd en WOII. Maar ook een groot aanbod van kastelen.
  • Aandacht voor de unieke combinatie van stad en natuur. In beide kan je sporen van de geschiedenis terugvinden. Denk aan het Kronenburgerpark, het Romeinse masker en Ford Pannerden.
  • Routes; we lichten enkele erfgoed gerelateerde fietsroutes extra uit. Ook om de groene omgeving met rust en ruimte extra onder de aandacht te brengen.
  • In de campagne maken we ook verbinding met overnachtingsmogelijkheden en horeca. We willen de bezoeker graag een aantal dagen in de regio ontvangen. Want er is zoveel te doen en zien!

Hester van Dalen

Campagne marketeer

De marketingwereld verandert continu, vooral online. Als campagne marketeer gaat mijn hart daarvan sneller kloppen! Kansen spotten om onze regio’s nog beter op de kaart te zetten, dat is waar ik energie van krijg. Teamspirit is voor mij erg belangrijk en successen mogen gevierd worden!