campagne

Gelderland levert je mooie streken…

campagne van 1 januari 2019 t/m 31 december 2019

De campagne “Gelderland levert je mooie streken…” presenteert de vier Gelderse streken (regio Arnhem & Rijk van Nijmegen, Veluwe, Achterhoek en Rivierenland) aan relevante doelgroepen binnen Nederland. Na enkele jaren van awareness campagnes met een focus op TV en radio is vanaf 2016 gestart met een nieuwe strategie.

Van brede awareness (“Gelderland levert je mooie streken…”) naar het dieper uitwerken van thema’s (niches) en doelgroepen (“wat zijn precies die ‘streken’ die voor mij als persoon relevant zijn?”). Dit wil zeggen de juiste boodschap, op het juiste moment, voor de juiste doelgroep. Van een traditionele zendcampagne wordt er geleidelijk meer focus gelegd op consumer engagement.

Het gaat niet puur om het ‘traditionele ‘ bereik van een campagne maar om de impact die een campagne heeft op de potentiële bezoeker (consumer engagement). De campagne Gelderse streken is er op gericht om inspirerende verhalen over de ontelbare en diverse ervaringen in de niches van de Gelderse streken te delen met de doelgroepen (contentmarketing). Hierbij wordt er gericht op het verknopen, verbinden en combineren van deze ervaringen, teneinde meerdaags bezoek te stimuleren. De focus zal hierbij liggen op onderstaande niches:

  • Eropuit met kinderen;
  • Fietsen & wandelen;
  • Cultuur;
  • Smaak / genieten.

Geldersestreken.nl vormt het hart van de campagne. Een inspirerend, continu groeiend contentplatform waarop authentieke verhalen in verschillende
verschijningsvormen (tekst, foto, video, audio, etc.) uit de vier niches en regio’s een thuis wordt gegeven. De regio’s vertellen deze verhalen niet alleen zelf maar juist anderen vertellen de verhalen. Deze aanpak heeft meer impact en wordt als authentieker ervaren. De verhalen halen we op in de communities, bij partners en via een aantal campagnes.

Campagnes

Geleidelijk wordt de focus verlegd van een aantal awareness piekmomenten per jaar naar een meer permanente aanpak. Het hele jaar door is er contact met
de doelgroepen om te zorgen dat zij de informatie krijgen die bij hen past. Naast deze permanente online content aanpak zijn er diverse campagnes om op een bepaald moment de verhalen (partners) binnen een specifieke niche uit te lichten via de juiste kanalen. Tijdens deze campagnes wordt er niet alleen ingezet op het vertellen van de verhalen maar ook op het ophalen van de verhalen. Middelen die hiervoor ingezet worden zijn:

  • Social media (o.a. Facebook, Instagram, YouTube);
  • Radio (o.a. Q-music, Skyradio, NPO1, NPO2);
  • Online advertising (o.a. social en Google);
  • Online video (YouTube, Instagram, Facebook, online TV, Uitzending Gemist);
  • Influencer marketing (blog- & vlogtrips);
  • Online & offline content integratie (advertorials in special interest bladen en websites).

Meer informatie

Partijen die interesse hebben in deelname aan deze campagnes kunnen contact opnemen met hun regiocoördinator.

Mascha Simons

Projectmanager

Ik krijg energie van samenwerken met bevlogen mensen en gezamenlijk aan iets moois bouwen. Ik houd van doelen stellen, pragmatisch werken, mooie dingen creëren en daarbij onderscheidend zijn. Samen met betrokken spelers in het veld met veel inzet aan successen binnen onze mooie regio’s werken, daar sta en ga ik voor!

Volg ons

Via LinkedIn