campagne

Das Andere Holland

thema van 1 april 2019 t/m 30 september 2019

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op ongeveer 30%. Er is dus nog veel ruimte voor verbetering! Daarom richt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zich samen met haar partners nog nadrukkelijker op deze buitenlandse markt.

Das Andere Holland

De activiteiten worden in nauwe samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel uitgevoerd onder de noemer ´Das Andere Holland´. Deze campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s. Wat verblijf betreft ligt de focus op de stedelijke en welvarende gebieden Düsseldorf, Oberhausen, Keulen, Essen en Dortmund.

Keuzes

Er is zorgvuldig bekeken wat de beste manier is om de specifieke doelgroepen met een bij hen passende boodschap en bijbehorend product te benaderen. Daarom wordt er sterk ingezet op de verkrijging van media-aandacht, waarbij de (ervarings)verhalen van de consument centraal staan. Vanzelfsprekend is een goede online vindbaarheid en integratie van de producten van de projectpartners hierin van groot belang.

Meer informatie

Partijen die interesse hebben in deelname kunnen contact opnemen met Mascha Simons, tel. 088 – 366 0265 of m.simons@toerismevan.nl.

Mascha Simons

Projectmanager

Ik krijg energie van samenwerken met bevlogen mensen en gezamenlijk aan iets moois bouwen. Ik houd van doelen stellen, pragmatisch werken, mooie dingen creëren en daarbij onderscheidend zijn. Samen met betrokken spelers in het veld met veel inzet aan successen binnen onze mooie regio’s werken, daar sta en ga ik voor!