Ambassadeurs van de regio spijkeren kennis bij op jaarlijkse Ambassadeursdag

Met Pasen start het toeristisch seizoen weer. In voorbereiding hierop hebben op 19 maart ruim 140 front-office medewerkers hun toeristische kennis van de regio bijgespijkerd, tijdens de jaarlijkse Ambassadeursdag van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. In het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem zijn zij helemaal bijgepraat over (het laatste nieuws van) de regionale musea, de attracties en de highlights voor het komende seizoen.

Front-office medewerkers van verblijfsaccommodaties en VVV medewerkers, zijn niet alleen het visitekaartje van de eigen organisatie maar ook van de regio. Zij brengen al het moois van de regio onder de aandacht bij de bezoeker. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen helpt hen tijdens de Ambassadeursdag beter voor te bereiden op de opening van het toeristisch seizoen en bieden handvatten om toeristische vragen aan de balie te beantwoorden. Op deze manier worden de front-officemedewerkers ambassadeurs van de regio.

Via een innovatie iPad game werden de deelnemers langs bijzondere locaties van het Nederlands Openluchtmuseum geleid. Verspreid over deze locaties stonden de stands van dagattracties uit de regio, waar ze uit eerste hand informatie kregen over het aanbod en jaarprogrammering voor het komende seizoen.

Onderdeel van de gezamenlijke marketingaanpak van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is het verhogen van gastheerschap door kennis over de regio. Daarom werd tijdens de Ambassadeursdag ook de workshop gastvrijheid, met als hoofdthema ‘Hoe verhoog je je gasttevredenheid?’ aangeboden. Carla Maessen, General Manager van Bilderberg Hotel de Keizerskroon behandelde in de workshop drie belangrijke onderdelen: Wat is onderscheidende gastvrijheid? Wat maakt jou onderscheidend? Wat maakt jouw locatie nog gastvrijer? Hieraan koppelde zij handige tips om het toepasbaar te maken in de praktijk.

Ricardo van StayOkay Arnhem vond het een leuke en interessante dag. ‘De iPad game was erg leuk en interactief. De workshop van Carla was zeer interessant en goed toe te passen in het dagelijks werk’, zegt hij. Ook Kristen van Ardoer camping De Zandhegge is enthousiast: ‘Door de iPad game zie je het mooie park en kun je tegelijkertijd informatie inwinnen bij de dagattracties die zich presenteren’.

Ambassadeurspas

Als aanvulling op de Ambassadeursdag geeft Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen ieder jaar de ambassadeurspas uit. Met de ambassadeurspas krijgen front-officemedewerkers  gedurende het jaar eenmalig toegang tot een groot aantal toeristisch-recreatieve bedrijven in de regio. Zo kunnen zij op basis van zelf opgedane kennis en ervaring, de gasten in hun bedrijf nog deskundiger informeren over de toeristische mogelijkheden in de omgeving.

Over Visit Arnhem Nijmegen en Visit Veluwe

Visit Arnhem Nijmegen en VisitVeluwe zetten het Rijk van Nijmegen, de regio Arnhem en de Veluwe  – in binnen- en buitenland – op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, dagjes uit, zakelijke bijeenkomsten en congressen. Dit doen zij in nauwe samenwerking met (toeristische) bedrijven uit de regio en gemeenten.