Toerisme in kamerdebat: ‘er moet een actieagenda komen’

Goed nieuws uit Den Haag! Meerdere partijen dienden dinsdagmiddag 31 mei een motie in rondom ondersteuning in het noodzakelijke herstel van de toeristische sector. “De sector heeft het zwaar, niet alleen door de effecten van coronacrisis, zoals personeelstekort, maar ook door de hoge inflatie als gevolg van de oorlog in Oekraïne”, pleitte VVD-kamerlid Hawre Rahimi tijdens het plenaire debat. Hij roept samen met D66-kamerlid Romke de Jong en CDA-kamerlid Inge Van Dijk de Tweede Kamer op tot een actieagenda te komen. Rahimi: “Om voor het eind van 2022 een start te maken met de ondersteuning van de sector.”

Volgende week stemmen de partijen op de moties. “Ik verwacht een positief resultaat en heb goede hoop dat er dit jaar nog een actieplan op tafel ligt”, zegt woordvoerder van de branchevereniging in oprichting, Destinatie Nederland Herre Dijkema.

#MeerAandachtVoorToerisme

Lideweij Bosman

Pr-adviseur

Alles draait om storytelling. Of dit nu gaat over PR, het schrijven van boeken of journalistieke teksten. Wat vertellen we over onszelf, en anderen over ons? En klopt dat beeld bij de kern van wie we zijn, wat we doen en waar we heen willen? Mijn taak is deze vragen te beantwoorden en te vormen tot een verhaal dat past en beklijft. Een taak die perfect past bij mijn nieuwsgierige aard.