Nieuws

Weet jij waar jouw (potentiële) bezoeker op zoekt? Tips voor de zoektermenanalyse

Ook in de toeristische sector kun je niet meer om de kracht van online heen. Het is dus van steeds groter belang dat je online vindbaar bent. Om hiervoor te zorgen is het belangrijk om te weten waar jouw (potentiële) klanten op zoeken, zodat je hier geschikte content voor kunt schrijven. Zonder te weten waar jouw klanten op zoeken kun je de mooiste teksten schrijven en een prachtige site hebben, maar gaat bijna niemand deze vinden via de zoekmachine. En dat is zonde, toch? Het is daarom essentieel om te onderzoeken waar je doelgroep naar op zoek is, en hoe ze hiernaar zoeken. In samenwerking met CopperIM geven we je in dit artikel onze tips!

 

Omar van Beek

Business Intelligence Marketeer

Al jaren werk ik in de toerisme & recreatie industrie en de vraag naar data-gedreven inzichten neemt jaarlijks toe. Inzichten die leiden tot betere bedrijfsbeslissingen die ervoor zorgen dat de juiste gast op het juiste moment bereikt wordt. De benodigde data om tot deze inzichten te komen is ook beschikbaar. Het moet echter nog wel op een gebruiksvriendelijke en leesbare manier samengebracht en gepresenteerd worden. Dit is waar ik me dagelijks mee bezig houd.

Gerelateerde berichten

  • Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio’s Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen

    Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio’s Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen

  • Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen lanceert Destination Data Monitor

  • Veluwe opnieuw het sterkste streekmerk van Nederland