Kom nog meer te weten over je doelgroep met leefstijlvinder.nl

De ene bezoeker is de andere niet, waarom kiest de ene bezoeker ervoor om samen met haar gezin back to basic te gaan en in een klein tentje in de natuur te verblijven terwijl de andere bezoeker iedere vakantie in een bungalowpark met subtropisch zwembad te vinden is? Iedereen besteed zijn of haar vakantie en vrije tijd op een andere manier. Nog niet zo lang geleden werden doelgroepen bekeken op basis van leeftijd, geslacht en bijvoorbeeld woonplaats, tegenwoordig doen we dat veel meer gedaan op basis van leefstijlen. Het gaat meer over de wijze van leven, interessegebieden, dwars door leeftijdsgroepen heen. In een eerder artikel hebben we de basis achter de leefstijlen uiteen gezet. Welke leefstijlen er zijn en op basis van welk model die leefstijlen zijn gevonden. Wil je dat artikel lezen, klik dan op deze link.

In dit artikel gaan we verder in op hoe je de website leefstijlvinder.nl kan gebruiken. Waarom je je zou moeten laten autoriseren bijvoorbeeld. Of hoe je je eigen postcodebestand kan laten lezen om zo te zien welke leefstijlen in je eigen onderneming over de vloer komen!

 

Rick van Zadelhoff

Strategisch marketeer

De bezoeker centraal, wat weten we van hem of haar en hoe kunnen wij er gezamenlijk voor zorgen dat we die bezoeker een zo positief mogelijke ervaring bieden. Hoe kunnen we de beste match maken tussen bezoekers en het aanbod dat we hebben, welk aanbod mist daar mogelijk nog en hoe kan dat worden gerealiseerd. Dat zijn de vragen die mij dagelijks inspireren en die ik graag samen met partners uit het gebied aan ga pakken.

Gerelateerde berichten

  • Je doelgroep leren kennen met de Leefstijlvinder
    Tips & Tricks

    Je doelgroep leren kennen met de Leefstijlvinder