campagne

Das Andere Holland

campagne van 1 juni 2019 t/m 31 december 2020

Van de buitenlandse gasten die Gelderland hebben bezocht, komt het overgrote gedeelte (23%) uit Duitsland, maar hoe zorgen we ervoor dat deze Duitse gasten ook daadwerkelijk naar deze regio komen? Het aandeel van Gelderland op de Duitse markt schommelt de laatste tien jaar tussen de 4 en 5%. Het aandeel van Noord- Holland zit op ongeveer 30%. Er is dus nog veel ruimte voor verbetering! Daarom richt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zich samen met haar partners nog nadrukkelijker op deze buitenlandse markt.

Das Andere Holland

De activiteiten worden in nauwe samenwerking met de rest van Gelderland en Overijssel uitgevoerd onder de noemer ´Das Andere Holland´. Deze campagne is met name gericht op de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen en zet de Duitse consument aan tot het doorbrengen van een korte vakantie of het plannen van een dagbezoek in de regio’s. Wat verblijf betreft ligt de focus op de stedelijke en welvarende gebieden Düsseldorf, Oberhausen, Keulen, Essen en Dortmund.

Keuzes

Er is zorgvuldig bekeken wat de beste manier is om de specifieke doelgroepen met een bij hen passende boodschap en bijbehorend product te benaderen. Daarom wordt er sterk ingezet op de verkrijging van media-aandacht, waarbij de (ervarings)verhalen van de consument centraal staan. Vanzelfsprekend is een goede online vindbaarheid en integratie van de producten van de projectpartners hierin van groot belang.

Meer informatie

Partijen die interesse hebben in deelname kunnen contact opnemen met Sarel Tempelman, tel. 088 – 366 0265 of s.tempelman@toerismevan.nl.

Sarel Tempelman

Projectmanager

De wereld van vrije tijd en toerisme vind ik mateloos boeiend. De sector ontwikkelt zich snel en steeds weer zijn er nieuwe mogelijkheden om de beleving van de consument te versterken, nieuwe onderzoeks- en marketingmogelijkheden en ontwikkelingen rondom het managen van toeristenstromen. Ik vind het interessant om samen met onze partners te zoeken naar hoe we in deze dynamiek het beste voor de regio kunnen doen.